• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60132
+
-

تنها مرکز تجاری «دشتیاری» ایستگاه آتش‌نشانی ندارد

 روستای «نوبندیان» به عنوان تنها مرکز تجاری منطقه «دشتیاری» و اولین دروازه ورودی مرز بین‌المللی «ریمدان» حتی یک ایستگاه آتش‌نشانی هم ندارد. 

به گزارش مهر، روستای «نوبندیان» از توابع بخش «دشتیاری» شهرستان چابهار با موقعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و جغرافیایی خاص خود از جمله واقع شدن در کیلومتر ۵٠ جاده ترانزیتی «راسک به چابهار» و همچنین قرار گرفتن در ورودی مرز بین‌المللی «ریمدان» دارای اهمیتی خاص است. 

در این روستا با توجه به موقعیت خاص آن به عنوان باراندازی پویا افزون بر ١۵٠٠ کسبه فعال ثابت و سیار در صنف‌های مختلف فعایت می‌کنند. 

گفتنی است علاوه بر جمعیت ثابت در منطقه مسکونی روستای «نوبندیان»، روزانه جمعیتی بالغ بر ١٠ هزار نفر از روستاهای اطراف از بخش‌های پلان و مرکزی شهرستان چابهار و حتی شهرستان‌های همجوار از جمله قصرقند و سرباز برای عرضه محصولات کشاورزی و دامی خود به آن مراجعه می‌کنند. 

دهیار روستای «نوبندیان» گفت: نوبندیان یکی از روستاهایی است که از نظر جمعیت شناور ورودی در سطح بخش و شهرستان است، زیرا در اطراف این روستا ٧ روستای دیگر با فاصله‌های نزدیک و با جمعیتی حدود ۵ هزار نفر وجود دارد. 

 «اکبر پاینده» با اشاره به این‌که اهالی این روستاها به صورت مستقیم و غیرمستقیم از بازار «نوبندیان» امرار معاش می‌کنند، افزود: نوبندیان رگ حیاتی منطقه «دشتیاری» و اولین دروازه ورودی مرز بین‌المللی ریمدان است، اما حتی یک ایستگاه آتش‌نشانی هم ندارد. 

دهیار روستای «نوبندیان» ادامه داد: در سال‌های اخیر چندین مورد آتش‌سوزی هم رخ داده است که به علت نبود ایستگاه آتش‌نشانی خساراتی هم بر جای گذاشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید