• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59769
+
-

در حاشیه سیاست

گروگانی به نام اسرائیل
محسن رفیقدوست، وزیر سپاه دوران جنگ در گفت‌وگویی با خبرآنلاین درباره احتمال وقوع جنگ میان ایران و آمریکا گفت: ما کشوری هستیم که در یک زمان کوتاه بزرگ‌ترین کمیت نیروی رزمنده را می‌توانیم در دنیا در جبهه‌مان حاضر کنیم. کشور دیگری نداریم. این نیرو هم برای ماه‌ها و سال‌ها و هر وقت که بخواهد بجنگد، امکاناتش را دارد. از این مهم‌تر یک گروگان به نام اسرائیل داریم. آمریکا دنیا را به‌خاطر اسرائیل بیچاره کرده است. اگر قرار شود جنگ شود از این گروگان استفاده می‌کنیم و شک و تردیدی هم نداریم. همه‌‌چیز هم برایمان آماده است.

  توضیح وزیر خارجه ژاپن درباره یک برگه جنجالی
وزیر امورخارجه ژاپن درباره برگه‌ای که نخست‌وزیر کشورش در دیدار با رهبری ایران به همراه داشته توضیحاتی داده است. به گزارش ایسنا، تارو کونو، وزیر امورخارجه ژاپن در حساب کاربری خود در توییتر خطاب به برخی شایعات درباره این برگه نوشت: اشتباه است. آنچه نخست‌وزیر به همراه داشت حاوی نکاتی بوده که وی در صحبت‌هایش مطرح کرد، نه پیام رئیس‌جمهور دونالد ترامپ. آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن در دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب برگه‌ای به همراه داشت که برخی رسانه‌ها شایعه کرده بودند پیام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به ایران بوده است.


افتخار می‎کنیم «آخوندحکومتی» هستیم
امام جمعه موقت تهران با اشاره به ترفند ضد‌انقلاب برای دور کردن طلاب و روحانیون انقلابی از انقلاب با تعبیر «آخوند حکومتی» اظهار کرد: ما افتخار می‌کنیم سرباز نایب امام زمان (عج) و آخوند حکومتی هستیم چرا که تنها گذاشتن نایب امام زمان(عج) تنها گذاشتن امام زمان(عج) است. به گزارش ایسنا، سیداحمد خاتمی با اشاره به دیدار نخست‌وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب و تحقیر آمریکا اظهار کرد: صلابت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن اوج عزت تشیع بود ما افتخار می‌کنیم سرباز این آقا باشیم.

  همانطور که اسلحه می‌خواهند، نان شب هم می‌خواهند
هادی غفاری از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با خبرآنلاین با اشاره به بیان جمله‌ای از سوی یکی از ائمه جمعه مبنی بر اینکه «ما برای شکم انقلاب نکردیم»، گفت: به ایشان زنگ زدم و اعتراض کردم و گفتم این چه حرفی است که بیان می‌کنید. حکومت حق ندارد بگوید برای شکم انقلاب نکردیم. مردم خود می‌توانند بگویند اما امام جمعه حق ندارد بگوید. غفاری می‌گوید: «همه نهادهای حکومتی ما باید رشد متوازن داشته باشند. مردم همانطور که اسلحه می‌خواهند، نان شب هم می‌خواهند. مردم همانگونه که اسلحه می‌خواهند ازدواج بی‌دغدغه هم می‌خواهند.»

  پرستوسازی خودسرانه 
مرتضی حاجی در گفت‌وگو با ایلنا درباره ماجرای پرستو در پرونده قتل محمدعلی نجفی گفت: موضوع پرستو اگر درون‌نهادی باشد خودسرانه است و اگر نباشد سازمان‌های غیررسمی که تعداد آنها در کشور خیلی هم زیاد است این کار را انجام می‌دهند. به گفته حاجی، این نهادها دستشان در خیلی از موارد باز است و با شعار علیه این طرفی یا آن طرفی(جناح‌های سیاسی) خودشان را توجیه می‌کنند. وی افزود: احتمال وجود پرستو را رد نمی‌کنم اما قطعی هم نمی‌توانم در این مورد چیزی بگویم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید