ساماندهی حملونقل عمومی در کلانشهرها، صرفا وظیفه شهرداریها نیست و تمام دستگاههای مرتبط و مسئول در این زمینه باید کمک کنند.به گزارش همشهری، علی اصغر یوسف نژاد، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در اینباره گفت: وقتی میخواهیم مردم را به استفاده از وسایل حملونقل عمومی تشویق کنیم، حتما باید جایگزین مناسبی برای آن ارائه شود؛ مترو یکی از مصادیق بارز و کاربردی این قضیه است که هنوز به حمایت دولت و سایر نهادهای ملی نیاز دارد. او در مورد افزایش سهم حمایتی دولت از متروی کلانشهرها گفت: سوبسیدی که دولت برای حملونقل عمومی میپردازد، اثراتش را بهصورت غیرمستقیم و البته چند برابری در کاهش برخی هزینههای دیگر میبیند. به گفته وی یکی از راههای تأمین منابع مالی، کمک دولت به لحاظ استفاده از تسهیلات خارجی است. حتی در داخل کشور هم شرکتهای مختلف در قالب کنسرسیومها میتوانند سرمایه بخش خصوصی را به این سمت معطوف سازند. یوسف نژاد به پیشنهادات کمیسیون عمران مجلس برای طرح در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1397پرداخت و گفت: در سرفصلهای بودجه مقرر شده دولت کمکهای مربوط به توسعهحملو نقل عمومی را هر سال با ضریبی مشخص افزایش دهد که برای سال 1397هم این موضوع بهصورت پر رنگ دیده شده است.
جهتگیری مثبت مجلس برای بودجه مترو
در همینه زمینه :