• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 14 بهمن 1396
کد مطلب : 5961
+
-

شورای شهر مرجع تصویب بودجه است

گفت‌وگوی شهردار تهران با خبرنگاران در حاشیه نشست احزاب سیاسی

شهردار تهران در حاشیه نشست احزاب سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگاران شورای شهر را به‌عنوان مرجع تصویب بودجه در شهرداری تهران دانست. محمد علی نجفی به فارس گفت که «افراد نظرات مختلفی دارند و آقای کرباسچی چون متخصص و کارشناس بودجه است در مورد آن صحبت کرده است و اشکالی هم ندارد.» شهردار تهران از شورای شهر به‌عنوان مرجع تصویب بودجه یاد کرد و گفت که «شورای شهر باید در مورد بودجه نظر بدهد و ملاک ما مصوبه شورای شهر است.»

شهردار تهران درخصوص شایعه استعفای خود نیز گفت: این شایعه‌ای است که همین الان ساخته شده‌ است. نجفی از اقدامات شهرداری در بارش برف هفته گذشته نیز سخن گفت. به اعتقاد او «کشور ما به‌ویژه شهر تهران از نظر امکانات خیلی ضعیف‌تر از شهری است که برای حدود 10میلیون ساکن آماده شده‌باشد، بنابراین مشکلات وجود دارد و همه باید تلاش کنیم که تدریجا امکانات و قدرت مدیریت را افزایش دهیم.» به‌گفته شهردار تهران‌«در این زمینه هم همکاری مردم بسیار مهم است که البته آنان در حد قابل‌قبولی همکاری کردند، اما فکر می‌کنم در مواردی مانند برف‌های سنگین از نوع امسال باید تلاش کنیم از مردم کمک بیشتری بگیریم.»

او درخصوص مدیریت بحران و اینکه در وضعیت اخیر بیشتر شاهد بحران مدیریت و تداخل وظایف سازمان‌ها بوده‌ایم، گفت: در مورد موضوع برف هیچ تداخل کاری وجود نداشت. پلیس راهور و شهرداری هر کدام وظایف خود را به خوبی انجام دادند. فقط روزهای اول و دوم مقداری مشکل داشتیم اما این مسئله با سرعت مرتفع شد و در شب اول حدود 7 هزار نفر را اسکان دادیم و این از افتخارات شهر تهران و نظام جمهوری اسلامی است که با وجود سرمای هوا و برف سنگین حتی یک مورد یخ‌زدگی افراد در خیابان‌های تهران و سایر شهرها گزارش نشده است. نجفی در پایان هم گفت که «ما درعین‌حال که اشکالات و ضعف‌ها را بررسی می‌کنیم باید نقاط قوت را مدنظر قرار دهیم.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید