• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 14 بهمن 1396
کد مطلب : 5956
+
-

مردم فقر را تحمل می‌کنند اما تبعیض را نه

سید علی خمینی خطاب به مسئولان: طوری رفتار کنید که وقتی مردم شمارا می‌بینند باری بردوش‌شان اضافه نشود

مراسم بزرگداشت سی‌و‌نهمین سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به کشور صبح پنجشنبه ۱۲بهمن با حضور پرشور اقشار مختلف مردم، شخصیت‌های لشکری و کشوری همچنین نماینده‌های اقلیت‌های دینی در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد. به گزارش شفقنا، سیدعلی خمینی یادگار گرامی امام در سخنانی درباره آرمان‌های انقلاب به موضوع ساده زیستی اشاره کرد و گفت: ساده‌اندیشی است که گمان شود با وابستگی فرهنگی استقلال ما امکان پذیر است. امام به صراحت بیان می‌کردند که اگر شما از نظر فرهنگی مستقل نباشید در نهایت از دیگر جهات هم وابسته خواهید شد. امام مهم‌ترین کاری که در تمام طول نهضت کرد این بود که توانست ارزش‌های جامعه را عوض کند. امام کاری کرد که ساده‌زیستی ارزش شده بود. نوه امام در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تلاش عده‌ای برای تخریب کردن جایگاه ولایت فقیه گفت: عده‌ای بسیار تلاش می‌کنند تا ولایت فقیه را تخریب کنند اما این افراد ولایت فقیه و نقش آن را در نظام اسلامی نفهمیده‌اند.

این افراد بسیار تلاش می‌کنند تا شخص ولی فقیه را تخریب کنند اما ما به‌وجود ایشان افتخار می‌کنیم و معتقدیم که پس از امام خمینی (ره) هیچ شخصی به جز آیت‌الله خامنه‌ای را نداشته‌ایم که بتواند جای امام را پر کند. سید‌علی خمینی در ادامه سخنانش به انتشار تصاویر بخش‌هایی از جلسه انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: این افتخار ماست که می‌بینیم فردی سردمدار حکومت اسلامی است که از روی صداقت، زمانی که در مجلس خبرگان به او ریاست و ولایت کل جامعه را پیشنهاد، درخواست و اصرار می‌کنند، ایشان نه از بابت تعارف بلکه حقیقتاً معلوم است که دنیا را پس می‌زند و مخالفت می‌کند، ما افتخار می‌کنیم فردی ولی فقیه و سردمدار حکومت ما است که از بن دندان مقام را پس می‌زند. نوه امام افزود: ما با این آرمان‌ها انقلاب کردیم و قرار بود که ارزش‌های جامعه عوض شوند و قرار بود ما یک موی کوخ‌نشینان را با کاخ‌نشینان عوض نکنیم. قرار بود نگاه ما به مستضعفین باشد. قرار بود بدانیم انقلاب ازآن مستضعفین است چرا که هرگاه برای جمهوری اسلامی مشکلی پیش آمده این مستضعفین بودند که به داد مردم رسیده‌اند. نوه امام با بیان اینکه وقتی می‌گوییم ساده زندگی کنید و تجمل نداشته باشید که خطاب به مردم نیست، تصریح کرد: خطاب اصلی ما کسانی هستند که در قدرت قرار دارند. شما که نمی‌توانید همه مشکلات مردم را حل کنید، لااقل طوری رفت‌وآمد کنید که مردم وقتی شما را می‌بینند باری بر دوششان افزوده نشود.

وی با تأکید بر اینکه امروز دنیا نیز دیگر تجملات را نمی‌پسندد، گفت: متأسفانه گاهی در داخل کشور گام‌هایی به ۲۰سال پیش غرب بر می‌داریم و اشتباهاتی که امروز آنها به‌دنبال جبران آن هستند را مرتکب می‌شویم. امروز غرب نیز از مظاهر گذشته خود عبور کرده است. نوه امام در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر لزوم رفع تبعیض در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که حکومت پهلوی را زمین زد، نهادینه شدن تبعیض در جامعه بود. مردم ممکن است فقر را تحمل کنند اما آنچه قابل تحمل نیست و داغ فقر را دوچندان می‌کند، تبعیض است چرا که تبعیض غیرقابل تحمل است.

این خبر را به اشتراک بگذارید