• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 14 بهمن 1396
کد مطلب : 5955
+
-

روحانی: شفاف‌شدن هزینه‌های‌خزانه، حق مردم است

در جریان سفر رئیس‌جمهور به کرمان بیش از 10هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شد

دولت
روحانی: شفاف‌شدن هزینه‌های‌خزانه، حق مردم است

رئیس‌جمهور در پایان سفر به استان کرمان با بیان اینکه مردم حتماً بایستی نظرات و انتقادات خود را بیان کنند و در اداره امور کشور همکاری و مشارکت داشته باشند، گفت: به‌رغم وجود مشکلات معتقدم با اتحاد و امید می‌توانیم ازآنها عبور کنیم؛ همچنان که در 40سال گذشته از بسیاری از مشکلات عبور کرده و حماسه‌های بزرگی را خلق کرده‌ایم و در این زمینه نسبت به آینده امیدوار هستم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در پاسخ به سؤالی درباره لزوم شفافیت در مسائل اقتصادی گفت: شفاف‌سازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به وزارت اقتصادی و دارایی دستور دادم که از خزانه به هرکجا بودجه‌ای تخصیص می‌دهد، آن را اعلام کند تا مردم خبردار شوند و جنب و جوشی که در فضای مجازی بعد از تقدیم لایحه مجلس ایجاد شد، برایم بسیار خوشحال‌کننده بود. روحانی وجود شفافیت و موضوعات اقتصادی را علاوه بر افزایش آگاهی مردم در جلوگیری از فساد و رانت، بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: این حق اولیه مردم است که بدانند مبالغ موجود در خزانه چگونه هزینه می‌شود، چرا که خزانه متعلق به مردم است و باید بدانند که پولشان به کدام دستگاه و استانی اختصاص می‌یابد.

 

کرمان صادرکننده برق می‌شود

رئیس‌جمهور در دومین سفر استانی خود در دولت دوازدهم بیش از 10هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی را در استان کرمان بهره‌برداری کرد. در بخشی از این طرح‌ها بیش از 900مگاوات به برق استان افزوده شد و به گفته حسن روحانی از این پس کرمان تبدیل به صادرکننده برق به شبکه سراسری می‌شود. دولت وعده اجرای 2طرح مهم انتقال آب به سیرجان و راه‌آهن این شهر به کرمان را تا پایان همین دولت داد. روحانی در آغاز سفر خود در جمع مردم سیرجان انتقال آب از دریای عمان به سیرجان را یکی از طرح‌های دولت برای این منطقه دانست. او در نشست خبری پایان سفر، ابراز امیدواری کرد که انتقال آب از دریای عمان به سد صفارود و سیرجان تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد و این طرح موجب تحول در صنعت استان و پاسداری از ذخایر آبی این منطقه شود. به گفته روحانی طراحی برای اجرای این طرح انجام و سرمایه‌گذاری و فاینانس آن توسط بخش خصوصی و دولتی آغاز شده است.

روحانی نخستین مشکل استان کرمان را کم‌آبی و بی‌آبی دانست و تأکید کرد: ضمن دعا برای سرازیر شدن نزولات آسمانی، باید نوع کشت استان و آبیاری محصولات کشاورزی تغییر کند و سامانه نوین آبیاری در سطح استان توسعه یابد و با روش‌های جدید،  باغات کشاورزی، آبیاری شوند؛ غیراز این، راه دیگری وجود ندارد. رئیس‌جمهور همچنین طرح اتصال راه‌آهن سیرجان به کرمان را برای این استان بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: تلاش دولت این است که در طول دولت دوازدهم، هم پروژه راه‌آهن به افتتاح برسد و هم آب از دریای عمان به سیرجان منتقل شود.

 

اموال مردم را پس دهید

رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای استان کرمان، حفظ و تقویت وحدت و روحیه امید و نشاط در جامعه را ضروری خواند و با تأکید براینکه هیچ‌کس در این دنیا جز خودمان دلسوز ما نیست، گفت: این افتخار آمیز و لذتبخش است که ایران اسلامی در تولید محصولاتی مانند آهن اسفنجی، اول باشد. روحانی همچنین در سیرجان با طرح این سؤال که اگر به منطقه - عراق، سوریه، لبنان، لیبی، مصر، افغانستان و پاکستان - نگاه کنید، کجا از ایران امن‌تر است،گفت: این امنیت را شما مردم و با اتحاد و ایستادگی خود در کنار نیروهای مسلح، امنیتی و انتظامی، ایجاد کرده‌اید. حسن روحانی با تأکید بر اینکه در واشنگتن کسی فکر نکند می‌تواند برای ملت بزرگ ایران تصمیم بگیرد، اظهارداشت: مردم ایران، جنایات شما را در طول تاریخ دیده‌اند.

مردم ساواک و شکنجه‌های ساواکی را که به‌دست شما بنیاد نهاده شد، فراموش نکرده‌اند، مردم تجاوزهای شما را به منطقه از یاد نبرده‌اند، شما به افغانستان و عراق تجاوز کردید و به داعش کمک می‌کنید و شما هستید که می‌خواهید در این منطقه امنیت نباشد. روحانی افزود: هر گروهکی می‌خواهد از هر طرف کشور به داخل نفوذ کرده و ناامنی ایجاد کند، مردم بیدار و هوشیار در مرزها و اقصی نقاط ایران با همکاری نیروهای فداکار امنیتی، نظامی و انتظامی از کشور حفاظت و حراست می‌کنند. روحانی خطاب به دولت آمریکا تصریح کرد: شما امروز در واشنگتن به فکر مردم ایران افتاده و برای مردم ایران دلسوزی می‌کنید؟ اگر راست می‌گویید اموال مردم را که غارت کرده‌اید، پس دهید. شما سال‌ها مردم ایران را در تحریم نگاه داشتید، تحریم شما به نفع مردم بود یا به ضرر مردم؟ شما حتی دارو را هم برای مردم ایران تحریم و اموال مردم را هم چپاول کرده‌اید، آیا شما می‌توانید بگویید دلسوز مردم ایران هستید؟!

این خبر را به اشتراک بگذارید