• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59460
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/BZqX
+
-

افزایش دوباره قیمت سیب‌زمینی تا مرز 10هزار تومان

بازار
افزایش دوباره قیمت سیب‌زمینی تا مرز 10هزار تومان

قیمت سیب‌زمینی در بازار خرده‌فروشی و مغازه‌های سطح شهر تهران بار دیگر تا مرز ۱۰‌هزار تومان افزایش یافت.
هرچند برخی فعالان میدان‌های اصلی میوه و تره‌بار صادرات سیب‌زمینی را از عمده دلایل افزایش قیمت سیب‌زمینی در بازار داخلی می‌دانند، اما مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه به غیر از سیب‌زمینی، قیمت بقیه میوه‌ها و صیفی‌جات در سطح میدان تره‌بار رو به کاهش است، می‌گوید: با پایان فصل برداشت سیب‌زمینی دزفول و همچنین کم‌شدن ذخیره سیب‌زمینی از سردخانه‌ها به‌دلیل تامین نیاز کارخانه‌های تبدیلی مثل چیپس خلال با نیاز روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن، قیمت این محصول تا حدودی افزایش یافته ‌‌اما پیش‌بینی می‌شود تا ‌ماه آینده با برداشت سیب‌زمینی همدان، قیمت این محصول پر‌مصرف کاهش یابد. 
محمد‌رحیم نیازی، رئیس انجمن ملی سیب‌زمینی هم توضیح می‌دهد: در چند روز آینده برداشت سیب‌زمینی در استان‌های گرگان و اصفهان به پایان خواهد رسید و با ورود این سیب‌زمینی به بازار، قیمت‌ها شکسته خواهد شد. 
در روزهای اخیر قیمت سیب‌زمینی در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران 6هزار تومان و در مغازه‌ها و بازار خرده‌‌فروشی‌ تا ۱۰‌هزار تومان به فروش می‌رسد. نرخ مصوب عمده‌فروشی هر کیلو سیب‌زمینی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهر تهران ۴ تا ۶ هزار تومان است.


   کاهش ۴۰ درصدی قیمت میوه

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران اعلام کرد: امسال، با افزایش خوب تولید میوه‌ و صیفی‌جات پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها در‌ ماه آینده تا ۴۰درصد کاهش یابد. مصطفی دارایی‌نژاد افزود: امسال به‌دلیل تولید خوب، قیمت میوه‌هایی مثل گیلاس، زردآلو، هلو و شبرنگ ۲۰‌درصد کاهش داشته البته این کاهش شامل میوه‌های واردتی مثل انبه، موز و آناناس نمی‌شود. رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: امسال به‌دلیل فراوانی آب، کشت هندوانه نسبت به پارسال 2برابر شده که همین امر باعث شده تا صادرات این محصول رونق بگیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید