• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59416
+
-

آغاز صدور برگه‌های هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از ۱۰تیر

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش جزئیات هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را اعلام کرد و گفت: صدور برگه‌های هدایت تحصیلی پس از اعلام نتایج امتحانات و از ۱۰تیرماه انجام می‌شود.
مسعود شکوهی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هدایت تحصیلی در سال‌جاری همانند سال گذشته، انتخابات آزادانه و آگاهانه دانش‌آموزان برای ورود به شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی است اظهار کرد: توزیع دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف براساس توان استان و منطقه برای ایجاد ظرفیت رشته‌ای با توجه به توانایی، انگیزه، استعداد، رغبت و شخصیت دانش‌آموزان انجام می‌شود. وی با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه نهم فرم‌های مربوط را پر کرده‌اند، آزمون توانایی و رغبت داده‌اند، نظر خودشان را برای ورود به رشته‌ها اعلام و  والدین و معلمان دروس مختلف نیز نظر خودشان را درباره استعداد و توانایی دانش‌آموزان اعلام کرده‌اند گفت: در نهایت مشاورین نیز براساس همه این موارد بررسی شده یک ارزیابی نهایی انجام داده‌اند و اکنون به محض آنکه کارنامه‌ها صادر شوند تجزیه و تحلیل برای صدور نمون برگ‌ها انجام می‌شود و از ۱۰تیرماه نمون برگ نهایی هدایت تحصیلی را صادر می‌کنیم.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش درباره محدودیت‌های انتخاب رشته نیز گفت: تنها محدودیت ما فضا، امکانات و نیروی انسانی است. اگر ۷۰۰هزار دانش‌آموز تقاضای رشته تجربی داشته باشند، نمی‌توانیم برای ۷۰۰هزار نفر کلاس تجربی، معلم زیست، شیمی و... فراهم کنیم. ولی تأکید ما به مناطق این است که تا جای ممکن براساس اولویت دانش‌آموزان، ظرفیت ایجاد کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید