• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59396
+
-

افزایش 59 درصدی صادرات از خرمشهر

مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرک‌های خرمشهر و مرز شلمچه در ۲ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰۲ درصد از نظر وزنی افزایش داشته است. علی سلیمانی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در این مدت ۳۳۷ هزار و ۹۷۲ تن کالا به ارزش ۳۷ میلیون و ۶۸ هزار و ۳۵۰ دلار از گمرک‌های خرمشهر و شلمچه به خارج کشور صادر شده است.

وی با بیان این‌که صادرات این مقدار کالا از نظر ارزش دلاری ۱۵۹ درصد افزایش داشته است، افزود: 1۵۵۶ میلیارد و ۸۷۵ میلیون و ۷۷۴ هزار ریال کالا در این مدت از ۲ گمرک مذکور صادر شده است که از نظر ارزش ریالی افزایشی معادل ۱۷۴ درصد دارد.

سلیمانی گفت: در ۲ ماه نخست پارسال نیز ۵۶۸ میلیارد و ۴۲۱ میلیون و ۴۶۳ هزار ریال کالای غیرنفتی از ۲ گمرک خرمشهر و شلمچه صادر شد.به گفته مدیرکل گمرک خرمشهر فلزات، کالاهای ساختمانی، کالاهای معدنی و محصولات کشاورزی از عمده کالاهایی هستند که از بندر خرمشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شوند. سلیمانی گفت: گمرک خرمشهر به واسطه قرار گرفتن این بندر در محدوده منطقه آزاد اروند، همجواری با کشور عراق و نزدیکی به بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس ظرفیت زیادی برای افزایش صادرات غیرنفتی به کشورهای همجوار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید