• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59393
+
-

پرداخت تسهیلات بلاعوض به کسبه خسارت‌دیده از سیل

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در لرستان گفت: برای نخستین ‌بار دولت تصویب کرده است که تا سقف ۴۵ میلیون تومان به کسبه مناطق سیل‌زده وام بلاعوض داده شود. به گزارش مهر علیرضا تابش اظهار کرد: اغلب سیل‌زدگان پلدختری وام‌های بلاعوض تعمیراتی را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: از هفته جاری موانع پرداخت مصوبه اخیر یعنی ۲۵۰۰ میلیارد تومان قرض‌الحسنه برطرف خواهد شد و سیل‌زدگان قادر به دریافت تسهیلات خواهند بود. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که پی‌کنی و پی‌ریزی واحدهای احداثی نیز آغاز شده است، افزود: از هفته آینده تسهیلات این گروه نیز قابل پرداخت است.

تابش با اشاره به پرداخت وام بلاعوض تعمیری به واحدهای تجاری خسارت‌دیده بیان کرد: پرداخت وام بلاعوض کسب و کار از هفته جاری شروع خواهد شد، ضمن این‌که این مهم به رونق و عادی‌سازی زندگی در شهر بسیار کمک می‌کند. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص دیواره ساحلی پلدختر نیز گفت: طراحی مجدد توسط مهندسین مشاور ذی‌صلاح برای این دیواره صورت گرفته است و پس از ارسال آن به وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای و در صورت تایید آنها، اقدامات بعدی انجام می‌شود. تابش با بیان این‌که تجهیز کارگاه و شمع‌کوبی‌های دیواره ساحلی شروع شده است، ادامه داد: امیدوارم تا پایان سال جاری دیواره بسیار مستحکم و اصولی را در 2 طرف رودخانه احداث کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید