• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59391
+
-

استقرار برجک‌های دید‌بانی برای مقابله با آتش‌سوزی در مناطق جنگلی ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: به منظور پیشگیری و مقابله با وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی استان برجک‌های دید‌بانی در مناطق مستعد آتش‌سوزی استقرار یافت. علی احمدی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: برای پیشگیری از آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان ایلام اقدام به نصب برجک‌های دید‌بانی با استقرار نیروی حفاظتی به صورت شبانه‌روزی شده است.

وی افزود: نصب این برجک‌ها در نقاط مستعد آتش‌سوزی که با توجه به پراکندگی، وسعت و دسترسی احصا شده‌اند صورت گرفته و نیروهای مستقر حفاظتی به تجهیزات روز مجهز شده‌اند و سطح دید آنان در برجک با سطح میزان و اشراف به حوزه استحفاظی تعیین شده است. این مسئول گفت: در سال‌های گذشته به‌ دلیل سهل‌انگاری شاهد آتش‌سوزی‌های متعددی در استان بودیم. امسال برنامه‌های مختلفی به ‌منظور کاهش آتش‌سوزی و پیشگیری از آن در جنگل‌های استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام بیان کرد: در این زمینه حدود ۹۰ کانون بحرانی در استان شناسایی و در آنها اقدامات بسیاری برای پیشگیری از حریق انجام شده است. وی ادامه داد: وجود ۶۴۶ هزار هکتار جنگل در استان ایلام باعث شده است پیشگیری از آتش‌سوزی از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

احمدی با قدردانی از مدیریت ارشد استان و مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست ایلام گفت: با حمایت و پیگیری استاندار ایلام و نیز همراهی اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان یک مجموعه برنامه برای کنترل و پیشگیری از حریق و در مرحله بعد مهار سریع آتش‌سوزی‌های احتمالی طراحی و اجرا شده است. وی ابراز امیدواری کرد مجموعه طرح‌ها و تمهیدهای اجرا و اندیشیده شده کمک کنند عرصه‌های طبیعی استان ایلام که امسال به واسطه بارندگی پربار‌تر از همیشه هستند، روزهای گرم پیش رو را با کمترین آسیب ناشی از حریق سپری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید