• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59387
+
-

خاموشی در انتظار دزفول

مصرف برق در دزفول به وضعیت بحرانی رسید

خاموشی در انتظار دزفول

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان دزفول با اشاره به مصرف بالای برق در این شهرستان گفت: مصرف برق در شهرستان دزفول به وضعیت بحرانی رسیده است و اگر به همین منوال ادامه یابد، خاموشی‌های ناخواسته را تجربه خواهیم کرد. به گزارش ایرنا، اقبال طیب‌طاهر بیان کرد: ظرفیت برق کل کشور ۸۰ هزار مگاوات است که در شرایط طبیعی نمی‌توانیم بیش از ۷۵ درصد این ظرفیت را که معادل ۶۱ هزار مگاوات است، استفاده کنیم.

وی افزود: پارسال پیک مصرف برق در دزفول ۲۰ تیرماه با ۵۲۸ مگاوات بود اما ۲۲ خرداد امسال ۵۶۰ مگاوات ثبت شد. این در حالی است که پارسال در همین تاریخ پیک مصرف ۵۰۴ مگاوات بود. این مسئول با بیان این‌که مجموع مصرف برق در استان‌های آذربایجان، مازندران، کردستان و کرمانشاه با مصرف برق در دزفول برابری می‌کند، گفت: دزفول بیشترین رشد مصرف برق را در خوزستان دارد.

طیب‌طاهر وضعیت مصرف برق را در دزفول بحرانی خواند و ادامه داد: 8 هزار اشتراک برق در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در دزفول اضافه شده است در حالی که نه در شرکت توزیع و نه در انتقال برق رشد چندانی نداشته‌ایم. وی با بیان این‌که در زیرساخت‌های توزیع و انتقال برق دزفول رشد نداشته‌ایم، افزود: دزفول، با ۱۶۰ هزار اشتراک، بیشترین اشتراک برق خوزستان را دارد. مدیر توزیع برق دزفول بیان کرد: سال گذشته 4007 و سال ماقبل آن 40۷۸ اشتراک برق ارائه کرده و امسال تاکنون ۴۷۰ تقاضای اشتراک برق داشته‌ایم.

طیب‌طاهر گفت: ۷۱ درصد اشتراک برق در دزفول مربوط به مصرف خانگی است و فعالیت‌های تشویقی فراوانی از سوی شرکت توزیع برق برای کاهش آن اعمال شده است که ۶ برنامه آن شامل استان خوزستان می‌شود. این مسئول به بالا بودن رشد اشتراکات برق دزفول نسبت به سایر شهرهای خوزستان اشاره کرد و افزود: به علت افزایش مصرف برق، برخلاف میل، برنامه خاموشی اعمال کردیم. مردم باید شرایط موجود را درک و به جای چند کولر از یک کولر در منزل استفاده کنند.

مدیر توزیع برق دزفول گفت: ساعت ۱۳ تا ۱۷ و غروب تا ساعت ۲۳ زمان پیک مصرف برق محسوب می‌شود که انتظار می‌رود شهروندان با صرفه‌جویی در مصرف برق همکاری لازم را داشته باشند. وی با بیان این‌که در بخش توزیع و انتقال برق مشکل داریم، افزود: ادارات ملزم به مصرف بهینه برق هستند و در صورتی که بیش از حد مجاز برق مصرف کنند، مجبور به قطع برق آنها خواهیم بود. طیب‌طاهر در خصوص برق بیمارستان‌ها، اورژانس و اتاق عمل نیز گفت: این مراکز باید به دیزل مجهز باشند تا دچار مشکل نشوند.

همچنین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در این زمینه گفت: هیچ بیمارستانی بدون دیزل راه‌اندازی نمی‌شود.یوسف پریدار افزود: بیمارستان زنان و زایمان دزفول با ۹۵ درصد پیشرفت از یک سال پیش، به علت نبود اعتبار برای خرید دیزل، بهره‌برداری نشده است. با تامین ۷۰ میلیارد ریال اعتبار لازم برای تهیه و نصب ۲ دیزل راه‌اندازی خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید