• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59386
+
-

استقبال خانواده‌های اردبیلی از اهدای عضو

امسال اعضای بدن 8 بیمار مرگ مغزی استان اردبیل به بیماران اهدا شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیله‌سوار با خانواده هشتمین اهدا‌کننده عضو به بیماران نیازمند دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش همشهری «جبرائیل طلیعه» در این دیدار گفت: خوش به سعادت آنانی که با غلبه بر احساسات و نگاه سنتی به اهدای عضو و با رفتارهایی از روی عقلانیت و انسانیت راضی به اهدای اعضای بدنشان می‌شوند.

وی افزود: انسان‌ها در زندگی از ابعاد مختلف می‌توانند برای دیگران منشا خیر و برکت باشند و یا جانی را نجات دهند. کاری که خانواده مرحوم «پوراسکندر» کردند و با اهدای اعضای کودک دلبندشان جان چند انسان نیازمند را نجات دادند و خنده بر لبان چندین خانواده جاری کردند در پیش خداوند متعال خیلی ارزشمند است و مردم نیز به این اقدام خداپسندانه معنوی احترام می گذارند.

بخشدار جعفرآباد اقدام خانواده پوراسکندر را در اهدای اعضای بدن کودک هفت‌ساله‌شان ستود و تاکید کرد: امروز بین ما ایرانی‌ها و به‌ویژه در استان اردبیل جایگاه ایثار و گذشت والا است. طلیعه خطاب به این خانواده اظهار کرد: شما بهترین اقدام را انجام دادید و به چشمان گریان خانواده‌هایی که فرزندانی بیمار داشتند، نور امید هدیه کردید. قطعاً این کار نیک و خداپسندانه هرگز نادیده گرفته نمی‌شود و باید تلاش کرد تا این فرهنگ در اجتماع ساری و جاری شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیله‌سوار همچنین از اقدام «اخوان اکبری» رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، برای تاسیس و توسعه واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی، راه‌اندازی جشن نفس، کسب رتبه برتر استان در شناسایی بیماران دچار مرگ مغزی در 2 سال اخیر و راه‌اندازی بخش پیوند کلیه تقدیر و تشکر کرد.

این مسئول با تاکید بر لزوم ترویج این فرهنگ ایثار و گذشت بیان کرد: باید همچنان این فرهنگ در منطقه تقویت شود و ترویج این روحیه گذشت و فداکاری در تمام جامعه اشاعه پیدا کند.  بر اساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، آمار اهدای عضو در استان از میانگین کشوری بالاتر است و در زمینه اهدای اعضای بیماران مغزی از استان‌های پیشرو کشور به شمار می‌رود. 

از ابتدای سال جاری تاکنون اهدای اعضای بدن 8 بیمار مرگ مغزی اردبیلی به بیماران نیازمند جان ده‌ها بیمار منتظر پیوند عضو را در کشور نجات داده است. هشتمین بیمار مرگ مغزی که اعضای وی به بیماران اهدا شد. «مهدی پوراسکندر» کودک هفت‌ساله‌ای بود که هفته گذشته بر اثر سانحه رانندگی در بخش جعفر‌آباد شهرستان بیله‌سوار مغان دچار مرگ مغزی شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید