• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59384
+
-

مستمری ماهانه برای ۲۱۶ کودک کار در لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: برای ۲۱۶ کودک کار در لرستان به شرط این‌که دیگر در فضای کار قرار نگیرند، مستمری ماهانه برقرار شده است. به گزارش تسنیم، «فاطمه‌زهرا توکلی» با اشاره به این‌که بهزیستی لرستان با راه‌اندازی 3 مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در استان حمایت و نگهداری از کودکان کار را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: سال گذشته تعداد کودکان کار در استان 600 نفر بود که این آمار به دلیل خارج شدن تعدادی از آنها از سن کودکی یا مهاجرت به 524 نفر رسیده است. به منظور ساماندهی کودکان کار، برای همه آنها پرونده تشکیل داده شده است.

وی گفت: فقر در دوران کودکی با انتخاب شغل در آینده برای کودکان کار رابطه مستقیم دارد. توکلی توانمندسازی خانواده‌های کودکان کار را امری مهم دانست و افزود: امسال حدود 50 نفر از مادران کودکان کار از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توانمند شدند. وی 11 دستگاه اجرایی استان را متولی ساماندهی کودکان کار دانست و بیان کرد: مسئولیت جمع‌آوری کودکان کار در استان به نیروی انتظامی و شهرداری واگذار شده است.

توکلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آسیب‌پذیری کودکان کار اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که کودکان کار بیشتر وقت خود را در خیابان سپری می‌کنند در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، افت تحصیلی، سوءاستفاده، فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی و تنش‌های محیطی آسیب‌پذیرتر هستند. همچنین، از آنجا که بسیاری از کودکان اغلب در کنار مدرسه‌ به طرق مختلف کار می‌کنند، برخی از این کارها بر آنها اثر منفی دارد.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات صورت‌ گرفته، موقعیت‌های کاری می‌توانند کودکان را به لحاظ فیزیکی، روانی و اجتماعی آسیب‌پذیر کنند و مانع توسعه کامل آنها شوند. از این رو نیاز به یافتن راه‌هایی برای ارزیابی مزایا و آسیب‌های کار در موقعیت‌های خاص وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید