• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59357
+
-

زنان انتخاب نشدند این بار بلیت خریدند

ساعت‌ها و حتی چند روز قبل از اینکه هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال در ارومیه آغاز شود، همه از یک معضل صحبت می‌کردند؛ اینکه با این همه تماشاگر چه کنند؟ ارومیه به والیبالش معروف است، به ستاره‌هایی که داشته و ستاره‌هایی که دارد؛ سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، مرتضی شریفی و محمدرضا حضرت‌پور. حضور اینها در تیم ملی و عرقی که ارومیه‌ای‌ها به والیبال دارند و همینطور میزبانی از یکی از مهم‌ترین رویدادهای بین‌المللی، همه دلیلی شده تا آنها بیش از هر وقت دیگری مشتاق حضور در سالن غدیر شهرشان باشند اما این سالن گنجایش این همه مشتاق را دارد؟ 
سالن غدیر کمتر از 5‌هزار نفر ظرفیت دارد و اگر تماشاگران کیپ تا کیپ هم بنشینند، بیش از 6هزار نفر را در خودش جا نمی‌دهد. در این شرایط عده‌ای نگران هجوم تماشاگران هستند. گفته می‌شود بلیت‌ها بیش از ظرفیت سالن فروخته شده است. یکی می‌گوید 10هزار بلیت فروخته‌اند، یکی خبر دارد که نزدیک 200مهمان اسپانسر اصلی دعوت کرده است، یکی می‌گوید عده‌ای را شهرداری ارومیه به‌عنوان یکی از همکاران در برگزاری دعوت کرده است، ارگان‌های دیگری هم که کمک حال اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی در میزبانی بوده‌اند، از دوستان و آشنایان دعوت کرده‌اند تا از نزدیک بازی‌ها را ببینند. در این شرایط طبیعی است که نگرانی‌ها از پشت درماندن تماشاگران بالا بگیرد. گفته می‌شود مسئولان امنیتی سالن اعلام کرده‌اند که به محض پر شدن سالن درها را می‌بندند و کاری ندارند و حتی کسانی که بلیت هم دارند، نمی‌توانند وارد سالن شوند.
این خبرها و شایعات و نگرانی‌های قبل از شروع هفته سوم و قبل از بازی دیشب ایران و کانادا، با خبر خوشی همراه بود. دیروز زنان اعلام کردند که مثل بقیه تماشاگران و مثل مردان خودشان از سایت بلیت خریده‌اند و به تماشای بازی می‌روند، یعنی در انتخاب تماشاگران زن گزینشی نبوده. بلیت‌های فروخته شده به زنان 10درصد بلیت‌ها بود و نزدیک به 600نفر زن اجازه ورود به سالن داشتند. البته اگر در بازی دیروز قربانی بلیت‌فروشی بیش از ظرفیت نشده باشند.
افشین داوری، سرپرست فدراسیون اما خبر فروش بیش از ظرفیت را رد کرد. او دیروز قبل از شروع بازی‌ها گفت:«اطمینان می‌دهم که یک بلیت هم اضافه‌تر نفروخته‌ایم. آمار دقیق فروش بلیت ۴۵۰۰ است.» با این حال داوری احتمال داد که بلیت‌های بیشتر از ظرفیت دست مردم باشد:«بعضی‌ها بلیت می‌خرند، یک کپی از آن می‌گیرند و در بازار سیاه با قیمت بالا می‌فروشند. مشکل این است که دستگاه کنترل بارکد بلیت‌های کپی شده را هم می‌خواند. ما حتی به مهمانان هم از همین ۴۵۰۰ بلیت داده‌ایم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید