• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59352
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qB0G
+
-

استراماچونی، گران‌ترین مربی لیگ ایران؟

جانلوکا دی‌مارتزیو، یکی از مشهورترین خبرنگاران حوزه نقل و انتقالات در فوتبال ایتالیا 2 روز قبل خبر انتخاب آندره‌آ استراماچونی به‌عنوان سرمربی استقلال را منتشر کرد. بلافاصله این خبر روی خروجی خبرگزاری‌های داخلی و خارجی رفت و استراماچونی در مصاحبه‌ای با دی‌مارتزیو، این انتقال را تأیید کرد. سایت رسمی باشگاه استقلال هم در نهایت خبر دی‌مارتزیو را تأیید کرد و حالا استراماچونی را باید سرمربی جدید استقلال بدانیم.
اما نکته مهم در خبری که دی‌مارتزیو منتشر کرد، رقم قرارداد استراماچونی بود. او دقیقا توضیح داده که استقلال قراردادی دوساله با استراما بسته و درصورت توافق، این قرارداد برای سال سوم تمدید می‌شود. دستمزد استراماچونی برای هر سال هم 1.6میلیون یورو خواهد بود! با این شرایط حضور استراماچونی در ایران، حدودا سالی 24میلیارد تومان برای استقلال هزینه دارد و با توجه به قطعی بودن قرارداد 2ساله، آنها باید تا پایان فصل آینده 48میلیارد تومان به این مربی ایتالیایی پرداخت کنند. این در حالی است که استقلالی‌ها اعلام کرده‌اند مبلغ قرارداد استراماچونی برای هر فصل 800هزار دلار است. اسماعیل خلیل‌زاده، عضو هیأت‌مدیره استقلال نیز درخصوص مبلغ قرارداد این مربی ایتالیایی می‌گوید: «استراماچونی را با قیمت خیلی خوبی آورده‌ایم. با 3دستیاری که او همراه خودش می‌آورد، همگی روی هم ۷۰۰هزار یورو می‌گیرند!»
ورود استراماچونی قطعا می‌تواند بار روحی و روانی شدید روزهای گذشته را تا حد زیادی کاهش بدهد تا استقلال با سروشکل بهتری خود را برای ورود به فصل جدید آماده کند. مردی که از حالا بسیاری او را جذاب‌ترین چهره نیمکت‌های مربیگری لیگ نوزدهم می‌دانند. حالا بعد از اعلام رسمی توافق با استراماچونی و انتخاب او به‌عنوان سرمربی استقلال همه در انتظار زمان دقیق ورود سرمربی سابق اینتر به تهران هستند. استراماچونی ماموریت سختی در استقلال خواهد داشت، او باید به انتظار چندساله هواداران برای قهرمان شدن در لیگ برتر پایان دهد. این در حالی است که باشگاه هنوز قرارداد بازیکنان تأثیرگذار را تمدید نکرده و بازیکن جدیدی هم به‌صورت رسمی جذب نکرده است.
استراماچونی که از سال گذشته پس از اخراج از تیم اسپارتاپراگ جمهوری چک بیکار بود، در توییتر خود نوشت: «با افتخار و خوشحالی اعلام می‌کنم که شب گذشته با همراهی مدیر برنامه‌هایم فدریکو پاستورلو، پیشنهاد قرارداد 2ساله استقلال را پذیرفتم. مایلم از مدیرعامل و مدیر ورزشی و همچنین هیأت‌مدیره این باشگاه بابت فرصت بزرگی که به من برای تمرین دادن به یکی از بهترین تیم‌های آسیا داده‌اند تشکر کنم.»
  فتحی و انتخاب دستیاران ایرانی
بعد از انتخاب آندره‌آ استراماچونی به‌عنوان سرمربی استقلال شایعه حضور امید روانخواه روی نیمکت آبی‌پوشان به‌عنوان دستیار این مربی مطرح شد اما مسئولان باشگاه استقلال اعلام کردند روانخواه گزینه حضور روی نیمکت استقلال نیست. در نشست هیأت‌مدیره استقلال پیرامون دستیاران استراماچونی بحث و تبادل نظر صورت گرفت که مقرر شد امیرحسین فتحی درخصوص دستیاران ایرانی استراماچونی تصمیم نهایی را اتخاذ کند. این در حالی است که سباستین ادواردو لتو و مارکو کیسر به‌عنوان مربی و بدنساز با استراماچونی به تهران سفر خواهند کرد. این کادر در تیم استقلال کار بسیار سختی خواهند داشت. چراکه از یک سو به‌دلیل ناآشنایی با فوتبال ایران و لیگ برتر کار سختی برای بستن تیم و نتیجه‌گیری -لااقل در هفته‌های ابتدایی- خواهند داشت و از سوی دیگر انتظار چند‌ساله استقلالی‌ها برای قهرمانی در لیگ احتمالا فشار فراوانی را روی این تیم و کادر فنی‌اش وارد خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید