• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59356
+
-

بسکتبال ایران منتظر تصمیم عربستان!

بسکتبال ایران منتظر تصمیم عربستان!

ایران و عربستان کجا بازی می‌کنند؟ تیم‌های بسکتبال ایران و عربستان در انتخابی کاپ آسیا‌2021 هم‌گروه هستند؛ 2کشوری که از ژانویه 2016هیچ‌گونه روابط دیپلماتیکی با هم ندارند. از این سال به بعد در مسابقاتی که قرار بوده 2کشور از هم میزبانی کنند، پای کشور سوم به وسطش کشیده شده است. در مسابقاتی که رفت و برگشتی برگزار شده، دو طرف حاضر به میزبانی نشده‌اند. این اتفاق بیشتر در فوتبال و در لیگ قهرمانان آسیا افتاده است. حالا با هم‌گروهی ایران و عربستان در بسکتبال، این سؤال مطرح شده ‌که بازی‌ها در کشور سوم برگزار می‌شود؟ فدراسیون بسکتبال منتظر است تکلیف را وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک روشن کند. مسعود قاسمی، مدیر تیم‌های ملی به همشهری می‌گوید: «ما برای اینکه به عربستان برویم یا از تیم ملی عربستان میزبانی کنیم، هیچ مشکلی نداریم اما سیاست‌های کلان کشور و ورزش را ما تعیین نمی‌کنیم. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هستند که باید تکلیف را مشخص کنند.» 
کاپ‌آسیا‌2021 برگزار می‌شود اما 24تیم از 2019 و آبان امسال در مقدماتی مقابل هم قرار می‌گیرند. به گفته مسعودی، تا آبان فرصت زیاد است و فدراسیون بسکتبال عجله چندانی برای این دو بازی ندارد. اما گفته می‌شود سیاست‌های فیبا متفاوت از سیاست‌های فیفا‌ست و فدراسیون بین‌المللی بسکتبال برای گسترش این رشته و در دسترس‌بودن آن برای همگان بعید است با برگزاری مسابقه در کشور سوم موافقت کند. مسعود عماری، دبیر فدراسیون می‌گوید: «فیبا دنبال توسعه است و به‌خاطر همین است که بازی‌ها را رفت و برگشت برگزار می‌کند. ما هم‌اکنون منتظر اعلام رسمی فیبا هستیم تا بتوانیم تصمیم بگیریم.» 
گفته می‌شود بعضی از کشورهایی که از نظر سیاسی مشکل دارند و هیچ‌کدام حاضر نیستند یا با هم مسابقه بدهند یا از هم میزبانی کنند، قبل از مراسم قرعه‌کشی اعلام می‌کنند تا در یک گروه قرار نگیرند. ایران و عربستان چنین درخواستی داشته‌اند؟ عماری می‌گوید: «نه، چنین درخواستی مطرح نشد. ما اصلا نباید چیزی را اعلام کنیم. ما مشکلی نداریم و حاضریم در عربستان مسابقه بدهیم. در فوتبال هم همینطور است. ایران مشکلی برای بازی با عربستان ندارد، آنها هستند که مشکل دارند. الان هم باید خود آنها اعلام کنند که نمی‌خواهند در ایران بازی کنند و یا نمی‌خواهند از ایران میزبانی کنند.» 
کشورهای همسایه که از مشکلات ایران و عربستان باخبر هستند، بعد از قرعه‌کشی کاندیدای میزبانی شده‌اند. به گفته عماری، عمان و یکی، دو کشور دیگر در حاشیه خلیج‌فارس به ایران پیشنهاد داده‌اند که میزبانشان باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید