• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59345
+
-

تبریز؛ میزبان نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف

نمایشگاه بین‌المللی فرش تبریز از ۹ تا ۱۳ مرداد در نمایشگاه بین‌المللی این شهر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند.  به گزارش مهر، معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اعلام این خبر و با بیان این‌که اولین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف تبریز متفاوت با سایر نمایشگاه‌های داخلی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این نمایشگاه، تبریز به عنوان پایتخت جهانی فرش دستباف به شکل شایسته در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی معرفی می‌شود.

«علی جهانگیری» با تاکید بر این‌که برگزاری این نمایشگاه با توجه به ظرفیت فرش دستباف تبریز مفید است، گفت: از چند سال قبل تبریز به عنوان پایتخت جهانی فرش دستباف دست یافته ولی بنا به دلایلی هنوز در جهان اقتصاد و صنعت با این عنوان چنان که باید معرفی نشده است.

وی با تاکید بر این‌که حراجی بزرگ بین‌المللی برای فرش تبریز در این نمایشگاه برگزار می‌شود، افزود: همچنین موزه فرش دستباف تبریز راه‌اندازی می‌شود که برای تبریز ضروری است. جهانگیری با بیان این‌که نمایشگاه فرش تبریز فرصتی مناسب برای تبلیغ و معرفی این محصول است، ادامه داد: یکی از اهداف دیگر این نمایشگاه معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری تبریز به بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید