• پنج شنبه 18 بهمن 1403
  • الْخَمِيس 7 شعبان 1446
  • 2025 Feb 06
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59336
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/38nx
+
-

ساخت قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه

کاهش مدت سفر، آلودگی هوا و تصادفات رانندگی با تکمیل این آزاد راه پیش بینی می‌شود

راه
ساخت قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه

عملیات اجرایی قطعه ششم آزادراه تبریز - ارومیه پنجشنبه گذشته با حضور  وزیر راه و شهرسازی آغاز شد. به گزارش ایرنا، «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به تبریز و بازدید از محورهای مواصلاتی استان، طی مراسمی فرمان آغاز عملیات اجرایی قطعه ششم آزادراه تبریز - ارومیه را صادر کرد. این قطعه ۳۲ کیلومتر طول دارد و اعتبار پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری از آن 4۳۲۰ میلیارد ریال است. بهره‌برداری کامل از این پروژه، علاوه بر کاهش مدت سفر ، در کاهش آلودگی هوا و همچنین تصادفات رانندگی نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

در مراسم یادشده «محمدرضا پورمحمدی» استاندار آذربایجان شرقی، «جواد رحمتی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، «مسعود پزشکیان» نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و تعدادی دیگر از نمایندگان استان در مجلس وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کردند.


بهره‌برداری از آزاد راه تبریز - مرند در سال 99

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم اظهار کرد: هم‌اکنون در حوزه راه‌سازی طرح‌هایی به ارزش بیش از 100 هزار میلیارد تومان در دست اجراست. با توجه به این‌که بودجه این بخش سالانه ۶ هزار میلیارد تومان است، تمام تلاشمان را برای استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه در جهت افزایش بهره‌وری به کار می‌گیریم.

اسلامی درباره طرح‌های آزادراهی در آذربایجان شرقی عنوان کرد: در حال حاضر در ۴ محور این استان طرح احداث آزادراه داریم که مهم‌ترین آنها آزادراه تبریز - مرند - بازرگان است. قطعه اول این طرح از تبریز تا مرند به طول ۶۶ کیلومتر آغاز شده و کارگاه آن کاملا فعال است و در 2 ماه اخیر ۹ درصد هم پیشرفت داشته است.

 همچنین، امسال از سمت بازرگان احداث یک قطعه ۷۰ کیلومتری شروع شده است. برای بقیه مسیر هم در حال مذاکره با پیمانکار هستیم تا به زودی عملیات اجرایی در کل این مسیر ۲۵۰ کیلومتری فعال شود. به گفته وی، قطعه اول این محور که بار ترافیکی سنگینی هم در آن وجود دارد تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و این امیدواری وجود دارد که با سرعت گرفتن عملیات در کل مسیر، شاهد بهره‌مندی این محور بین‌المللی از کیفیت و استاندارد باشیم.

این مسئول تاکید کرد: آزادراه‌های تبریز - ارومیه و مراغه - هشترود نیز طرح‌های فعالی هستند که با اتمام آنها کریدور اتصالی به غرب کشور و شمال عراق تکمیل خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی درباره راه‌آهن تبریز - میانه نیز گفت: این پروژه یکی از طرهای مهم کشور است و با توجه به اهمیتی که دولت برای توسعه ریلی قائل است، این محور جزو یکی از ۵ محور اولویت‌دار در کشور انتخاب شده است. مسیر میانه تا بستان‌آباد این خط ریلی امسال به بهره‌برداری می‌رسد و بقیه مسیر تا تبریز نیز به سرعت اجرا خواهد شد.

 وی با بیان این‌که هیچ مانعی برای اجرای این طرح وجود ندارد، افزود: یکی از مشکلات این پروژه معارض‌هایی است که در مسیر وجود دارد. با توجه به این‌که عموم مردم از این طرح سود می‌برند، از دستگاه‌های اجرایی استان انتظار داریم که به‌موقع مسائل را مدیریت کنند تا پیشرفت آن با کندی مواجه نشود.


ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی 

وزیر راه و شهرسازی همچنین با تاکید بر ضرورت ساماندهی مناطق حاشیه نشین تبریز گفت: ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و ناکارآمد اولویت وزارت راه و شهرسازی است. اسلامی افزود: تبریز مناطق حاشیه نشین زیادی دارد که بازدیدی از این مناطق داشتیم و وزارت راه و شهرسازی توجه ویژه‌ای به ساماندهی این مناطق دارد.

وی با تاکید بر این که سکونتگاه‌های غیررسمی و ناکارآمد استان باید تعیین و تکلیف شود، ادامه داد: با حاشیه نشینی‌ها با اولویت برخورد می‌کنیم چرا که آذربایجان شرقی دارای ۵۰ محله دارای ظرفیت برای بازسازی و بهسازی فضا است.

این خبر را به اشتراک بگذارید