• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59321
+
-

توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در استان

مدیر کل ارتباطات استان از آخرین وضعیت اجرای طرح‌های ارتباطی اوپراتورها برای توسعه زیرساخت‌ها و دسترسی مردم استان به اینترنت همراه گفت: هم‌اکنون شرکت‌های وب پیمانکار رسمی وزارت ارتباطات در حال اجرای ۱۷۰ سایت اینترنت به صورت موازی در کل استان است. 

به گزارش همشهری «نیک‌محمد بلوچزهی» افزود: بخش عمده سایت‌های های‌وب در شهرستان‌های سراوان، سیب وسوران، فنوج، دلگان، نیکشهر، مناطق آشار و سرباز است که در تمام مناطق مشغول به اجرای پروژه‌هاست. 

وی افزود: سایت‌های منطقه مهبان و سایت‌های چاهان در بخش مرکزی و محور بخش بنت در حال حفاری، اجرای فونداسیون و اجرای دکل هستند و در برخی موارد شرکت مزبور دکل‌ها را نصب کرده و در مرحله دریافت مجوز برق و کنتور است. 

 وی از همکاری دهیاری‌ها و شوراهای روستاها در واگذاری زمین برای تسریع اجرای پروژه‌ها تشکر و قدردانی کرد و گفت: افزون بر 40 سایت تا حالا در نقاط مختلف استان راه‌اندازی شده است و حدود ۲۰ سایت هم منتظر ترخیص تجهیزات و رسیدن به استان هستند. طبق قرارداد‌های وب با وزارت ارتباطات تحویل پروژه‌ها پایان نیمه اول ۹۸ است و نقاطی که مشکل تملک و دیگر معضلات را دارند مطمئناً اجرای پروژه در این نقاط با تأخیر مواجه خواهد شد. 

بلوچزهی افزود: در کل استان پروژه‌های مخابراتی در حال اجرا هستند؛ اگرچه کمی در اجرا کند پیش می‌رویم. دلیل این کندی نیز شرایط کشور و واردات تجهیزات از گمرک است. از آن‌جایی که های‌وب دارای قرارداد مشخص با دولت است قطعاً پروژه‌ها انجام خواهد شد. 

وی گفت: تجهیزات لازم برای راه‌اندازی GPRS همراه اول در کل سایت‌های روستایی استان آغاز شده است و تاکنون افزون بر ۷۰ سایت راه‌اندازی شده و باقی‌مانده هم طی ماه آتی در استان انجام خواهد شد. 

بلوچزهی از احداث 2 سایت همراه اول در پایین‌دست چاهان و محور چاهان - زرآباد خبر داد و افزود: مجوز اجرای ۱۹ سایت جدید از شرکت ایرانسل هم در مناطق مختلف استان داده شده است که ۴ سایت در حال اجرا هستند و بقیه تا پایان مردادماه اجرا خواهند شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید