• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59283
+
-

حمایت از سرمایه‌گذاری در جنوب کرمان

وزیر صنعت و معدن: ۲درصد از محل حقوق وصولی معادن برای ایجاد زیرساخت‌های جنوب کرمان تخصیص داده می‌شود

توسعه
حمایت از سرمایه‌گذاری در جنوب کرمان

  «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به جنوب استان کرمان از شرکت معادن کرومیت فاریاب در شهرستان منوجان و مجتمع تیتانیوم کهنوج بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این شرکت‌ها قرار گرفت. همچنین کارخانه مس کاتد سبزواران جیرفت با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استانی و محلی با ظرفیت تولید 5 هزار تن مس کاتد در سال با اعتبار 160 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. 

به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که حمایت از صنایع و معادن کوچک راهکار رونق تولید است، گفت: امسال در شهرک‌های صنعتی هیچ گونه افزایش قیمتی نداریم. 

«رضا رحمانی» روز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی جنوب استان کرمان در سالن مداحی‌پور جیرفت افزود: امسال معادن کوچک به صورت ویژه حمایت می‌شوند و از متقاضیان این بخش و شرکت‌ها برای رونق تولید به صورت تضمینی حمایت می‌شود. 

وی ادامه داد: سیاست دولت این است که معادن و صنایع باید جذب نیرو و تامین و تدارکات خود را از محل فعالیتشان داشته باشند و گردش مالی آن‌ها در استان باشد و این قانون ابلاغ شده است. 
وزیر صنعت گفت: تعداد واحدهای صنعتی و معدنی کم است؛ بنابراین باید به طرح‌های با پیشرفت بالا اولویت دهیم تا زمینه اشتغال‌زایی جوانان فراهم شود. 

وی بیان کرد: امسال یکی از اولویت‌ها، صادرات است؛ لذا پیگیر رایزنی برای صادرات محصولات داخلی کشور به کشورهای دیگر هستیم. 

رحمانی گفت: در برخی اقلام به‌ویژه اقلام خوراکی تعهد نمی‌دهیم، اما باید صادرات مازاد محصولات تولید داخل مانند گوجه را آزاد کنیم. چراکه امسال تولید این محصول زیاد بود و از الآن برای سال آینده برنامه‌‌ریزی کردیم و در کارگروه تنظیم بازار آینده‌نگری لازم اتخاذ شده است. 

وی ادامه داد: تمام اختیاراتم را در جنوب کرمان لحاظ می‌کنم؛ لذا اگر سرمایه‌گذار واقعی به این منطقه بیاید از او حمایت می‌کنم تا باعث افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران شود. 
وزیر صنعت در خصوص شهرک‌های صنعتی هم گفت: هر سرمایه‌گذاری در جنوب کرمان سرمایه‌گذاری کند حداکثر تخفیف را برایش لحاظ می‌کنم و ۲ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه برنامه‌‌ریزی کرده‌ایم. 
وی همچنین گفت: ۲درصد از محل حقوق وصولی معادن برای ایجاد زیرساخت‌های جنوب کرمان تخصیص داده می‌شود. 


محرومیت جنوب کرمان

وزیر صنعت و معدن گفت: در این سفر محرومیت جنوب کرمان را لمس کردم؛ لذا پیگیر رفع مشکلات مردم این منطقه هستیم و در حمایت از تولید هیچ محدودیتی نداریم تا هرچه سریع‌تر مشکلات بخش تولید برطرف و شعار سال رهبری محقق شود. 
وی ادامه داد: امسال چند برنامه در محور کار است و یکی از این برنامه‌ها ساماندهی معادن است؛ لذا باید از این ظرفیت‌ها بیشترین استفاده را ببریم و حتماً از سرمایه‌گذاران واقعی معادن حمایت می‌کنیم. 

رحمانی گفت: اگر چند طرح مهم اقتصادی در جنوب کرمان اجرا شود با توجه به جمعیت این منطقه، زمینه اشتغال‌زایی جوانان فراهم می‌شود؛ لذا با دستور فعال شدن ایمیدرو امیدواریم این مهم نیز محقق شود. 

وی خود را مقید به رعایت قوانین محیط‌ زیست و منابع طبیعی دانست و گفت: صنعتی می‌خواهیم که دوستدار محیط ‌زیست باشد ولی نباید سخت‌گیری زیادی در این بخش‌ها صورت گیرد تا سرمایه‌گذاری فراهم شود. 
وزیر صمت همچنین گفت: ایجاد شعبه بانک صنعت و معدن در جنوب کرمان را پیگیری می‌کنیم تا به زودی این بانک در این دیار مستقر شود. 


ضرورت پرداخت حقوق دولتی معادن جنوب کرمان 

نماینده مردم 5 شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در سفر رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، به جنوب کرمان گفت: انتظار داریم وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲ درصد حقوق دولتی معادن جنوب کرمان را به امر توسعه این منطقه اختصاص دهد. 

 «احمد حمزه» افزود: ۹۵ درصد درآمد مردم این دیار از تولید محصولات کشاورزی تأمین می‌شود و اهالی این منطقه به غیر از کشاورزی، هیچ منبع درآمد دیگری ندارند. 
وی با بیان این‌که آموزش عالی در جنوب کرمان گسترش پیدا کرده گفت: امروز در بیشتر رشته‌های علمی و فنی، نیروی متخصص داریم. در حالی که برخی معادن ما بیشتر نیروی انسانی مورد نیاز خود را از استان‌های همجوار تأمین کرده‌اند و این اتفاق برای ما به یک چالش تبدیل شده است. 

نماینده مردم 5 شهرستان جنوبی استان کرمان گفت: استان هرمزگان فرصت‌های شغلی متعددی دارد در حالی که مردم ما فقط همین معادن را دارند و نباید این فرصت‌های شغلی کمی که داریم به استان همجوار داده شود و جوانان خودمان بیکار باشند. 

وی با بیان این‌که نمی‌خواهیم هیچ فردی شغلش را از دست بدهد، عنوان کرد: انتظار داریم از این به بعد همه فرصت‌های شغلی آینده به جوانان همین منطقه اختصاص داده شود. 


کارخانه مس کاتد سبزواران در جیرفت افتتاح شد

کارخانه مس کاتد سبزواران جیرفت با حضور «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استانی و محلی با ظرفیت تولید 5 هزار تن مس کاتد در سال با اعتبار 160 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان در این آیین گفت: مجری طرح این کارخانه، شرکت مس امید سبزواران است و مدت اجرای این طرح ۲ سال بوده که برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است. 

 «مسلم مروجی» افزود: کارخانه مس کاتد سبزواران جیرفت در زمینی به مساحت ۸۰ هزار متر‌ مربع و زیربنای ۵۰ هزار متر‌ مربع ساخته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید