• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59281
+
-

2900 کیلوگرم فرآورده‌ خام دامی فاسد معدوم شد

خبر
2900 کیلوگرم فرآورده‌ خام دامی فاسد معدوم شد

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: 2938 کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد در ماه مبارک رمضان امسال در استان معدوم‌سازی شد.

دکتر «سیدمحسن ابوترابی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این مدت 2837 مورد بازدید توسط تیم‌های کارشناسی دامپزشکی انجام شد که از این تعداد 2652 بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، ۱۳۵ مورد بازدید از کشتارگاه‌ها و مراکز نگهداری این فرآورده‌ها و ۵۰ مورد بازدید نیز از رستوران‌ها انجام شده است.

وی اظهار کرد: در این بازدیدها ۱۰۰ مورد نمونه‌برداری آزمایشگاهی از مواد خام دامی دریافت شد که در پی این نمونه‌برداری‌ها ۱۱ تن و ۱۴۹ کیلوگرم از انواع این فرآورده‌ها ضبط شد. ابوترابی گفت: برای این فرآورده‌های ضبط‌شده، ۳۱ مورد پرونده در تعزیرات حکومتی یا مراجع قضایی تشکیل شد که در نهایت منجر به پلمب و تعطیل شدن ۲ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی شد.

ابوترابی از ساکنان استان البرز خواست تا در صورت مشاهده تخلف بهداشتی در زمینه نحوه توزیع فرآورده‌های خام دامی شامل گوشت مرغ، ماهی، گوشت، تخم مرغ و شیر گزارش‌های خود را به شماره تلفن ۱۵۱۲ اعلام کنند. اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز عرضه و تولید فرآورده‌های خام دامی از ۱۵ اردیبهشت آغاز شد که تا ۱۷ خرداد در استان ادامه داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید