• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 12 بهمن 1396
کد مطلب : 5922
+
-

آلودگی هوا تا آخر هفته در تهران می‌ماند

آلودگی هوای پایتخت که از روز سه‌شنبه 10بهمن در آسمان شهر جاخوش کرده تا آخر هفته نیز مهمان ریه‌های شهروندان خواهد بود.

لیلا نظری، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این‌باره گفت: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، انتظار می‌رود تا روز پنجشنبه وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌‌های حساس باشد. به گفته وی، از ابتدای سال‌جاری تاکنون، هوا 12 روز پاک، 216روز سالم، 84روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 5 روز ناسالم برای همه بوده است.

 

توضیح

روز گذشته متنی با عنوان «7دیدگاه درباره طرح ترافیک جدید تهران» در صفحه شهر منتشر شد. این متن گزیده‌ای از حرف‌های کارشناسان در هفدهمین گفت‌وگوی تهران امید بود. در این متن نقل‌قولی از «علی وفقی» هم وجود داشت که ایشان روزگذشته توضیحی درباره نقل قول خودشان برای صفحه شهر ارسال کردند. توضیح علی وفقی را در ادامه می‌خوانید:

1-  در جلسه‌ای هم‌اندیشانه که نقل قول از بنده مربوط به آن است، چندین بار متذکر گشتم که در جایگاهی حقیقی و نه حقوقی حضور دارم و بنا بر تحصیلاتم به‌عنوان متخصص ترافیک و جامعه‌شناس دعوت شده و حضور یافته‌ام. جایگاه حقوقی ذکر شده برای بنده در گزارش نیز اصولاً وجود رسمی ندارد.

2- نقل قول از بنده بسیار گزینشی بوده و کاملاً خلاف اظهارات بنده را القا می‌کند. بنده بارها به صراحت عرض کردم با وجود برخی انتقادات، ارزیابی بنده از طرح مورد بحث به لحاظ مهندسی، مثبت است. لیکن اثر قابل‌توجهی در مورد آلودگی هوا نخواهد داشت و نباید نیز از چنین طرحی انتظار حل تمام مشکلات را داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید