• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 12 بهمن 1396
کد مطلب : 5888
+
-

شش خوراکی‌ که به کم شدن سردرد عصبی کمک می‌کنند

به جای داروی اعصاب

 

یکی از نشانه‌های آسیب روانی و تحمل فشار عصبی می‌تواند سردرد، دل درد، درد عضلانی، چشم درد، گردن درد ‌ یا حتی گلودرد باشد. این دردها ناگهانی و معمولا در مورد سردرد به شکل یک‌طرفه دیده می‌شوند. در این شرایط به جای خوردن داروی اعصاب بهتر است از این داروهای گیاهی طبیعی کمک بگیرید.

کرفس و تخم کرفس

 یک کاسه ماست، یک لیوان دوغ یا سالاد تهیه شده با ساقه‌های تازه کرفس، می‌تواند دردهای عصبی را برطرف کند. کرفس حاوی 20 نوع ترکیب طبیعی ضدالتهاب است. تخم کرفس را می‌توانید به ماست، دوغ، آب، ماست و خیار، سالاد، شربت‌های مختلف و آب میوه طبیعی اضافه کنید.

ریشه گیاه زردچوبه

این گیاه دارای ترکیب‌های ضدالتهاب بوده و تأثیر آن از داروهای استروئیدی کنترل‌کننده التهاب نیز بیشتر است. ریشه تازه این گیاه را بشویید. سپس آن را پوست کنده و رنده کرده و مقدار کمی از آن را به ماست، ماست و خیار اضافه کنید. علاوه براینکه می‌توانید کمی از آن را به غذا هم بیفزایید.

روغن گردو و گردوی تازه

 اسید چرب امگا3 موجود در گردو، ضد‌التهاب است. بنابراین اضافه کردن کمی رنده گردو به ماست، ماست و خیار، سالاد ‌ یا خوردن یک تا دو عدد گردو می‌تواند التهاب شما را از بین ببرد.

قرمزها

گیلاس، آلبالو، هندوانه، انگور قرمز، گوجه‌فرنگی، انار و... دارای آنتی‌اکسیدان لیکوپن هستند. تأثیر ضد‌التهابی این خوراکی‌ها و ویژگی رقیق‌کننده خون آنها به‌ویژه درباره آلبالو و انار، 10 برابر قرص آسپرین است. کافی است یک عدد انار را به قول معروف؛ «آب لمبو» کرده و آن را بخورید تا حال‌تان خوب شود.

زنجبیل

 اگرچه طعم خاصی دارد‌ اما این داروی گیاهی به‌شدت ضد‌التهاب است. زنجبیل باعث کاهش درد و التهاب می‌شود. بنابراین کمی از زنجبیل تازه را در ماست، ماست و خیار، سالاد و... رنده کرده یا خرد کنید. تهیه دمنوش و نوشیدن آن نیز راهکار خوبی است.

کنجد و روغن کنجد

اسید چرب امگا3 یکی از ویژگی‌های مهم دانه و روغن کنجد است و افزودن آن به غذا به شکل دانه آن یا روغن کنجد، می‌تواند به درمان مشکل‌تان کمک کند. ترکیب‌های موجود در این دانه باعث ترمیم بافت‌ها و بهبود عملکرد رگ‌ها و گردش خون در بافت‌ها می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید