• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 12 بهمن 1396
کد مطلب : 5886
+
-

لباس های کودکانه باید گرم و نرم باشد

لباس های کودکانه باید گرم و نرم باشد

 

اگر فرزند شما در سنی است که نمی‌تواند در سرما و برف راه برود، باید لباس‌های گرم مناسب داخل خودرو تن او کنید و اگر هم قرار شد در مقصد او را از خودرو بیرون بیاورید باید به نکته‌های دیگری هم توجه کنید.

شال گردن

اگر سن فرزندتان از یک سال بالاتر است، می‌توانید از شال گردن برای گرم کردن گردن و صورت او استفاده کنید. این شال صورت و گردن کودک را در مقابل سرما محافظت می‌کند. در زمان خروج از خودرو شال را دور گردن و صورت او بپیچید.

کت گرم

اگر کت با پوشش پنبه یا پر باشد، عالی است. این کت‌ها هم گرم بوده و هم لطیف هستند. ضد‌آب بودن کت مهم نیست؛ گرم و لطیف بودن آن برای سن کودک‌تان کافی است.

کلاه

اگر سرهمی یا پلیور کودک کلاه خوب و محکمی برای حفاظت از گوش‌ها و مقداری از گردن او را دارد، از همان استفاده کنید. درغیر این صورت باید کلاه گرم انتخاب کنید.

دستکش

اگر سر آستین‌های لباس او دستکش دارند، همان دستکش‌ها را استفاده کنید. درغیر این صورت از دستکش پشمی با الیافت بسیار لطیف کمک بگیرید. بهتر است ساختار دستکش، به شکل ساده یعنی یک جا برای شست دست و یک محفظه برای چهار انگشت دیگر داشته باشد.

کفش گرم و لطیف

فرزند شما قرار نیست راه برود‌ اما قطعا در مجاورت با هوای سرد، پای او یخ خواهد کرد. بنابراین حتما از کفش‌های مناسب سن کودک و فصل سرد، برای گرم کردن پای او استفاده کنید.

جوراب پشمی لطیف

کفش، به تنهایی نمی‌تواند باعث گرم شدن پای کودک شود. بنابراین حتما از جوراب نخی با لایه حوله‌ای یا جوراب پشمی بسیار لطیف که به پای کودک حساسیت ندهد، استفاده کنید.

اگر راه افتاد

لباس‌های کودک شما در این سن باید مانند همین موارد باشد با این تفاوت که باید کفش مناسب، کت ضد‌آب و کلاه ضد‌آب استفاده کنید تا درصورت بارش برف و باران بدن او خیس نشود.

دمای مناسب

 کودکان می‌توانند در دمای 30درجه سانتی‌گراد و کمی بالاتر از آن به‌راحتی در محیط بیرون بازی کنند، اما هر 40دقیقه یک‌بار باید بازی را متوقف کرده و آب یا آب میوه طبیعی بنوشند. به این دلیل که باعث گرمازدگی آنها می‌شود.

دمای متعادل

حرارت 20تا 30درجه سانتی‌گراد دمای ایده‌آل برای کودکان است. مدت زمان بازی کردن در این دما، 50دقیقه است. بعد از آن باید حتما استراحت کرده و نوشیدنی خنک یا آب بنوشند.

دمای سرد

 دمای 20درجه و کمی کمتر از آن دمای خطرناکی برای بازی کودکان بیرون از منزل نیست. اما رسیدن دما به 15درجه سانتی‌گراد، دمای شروع سرما بوده و بهتر است از بازی کودکان در بیرون از منزل جلوگیری شود.

 

لباس بیرون از خانه کودکان نباید از الیافت نامناسب مانند الیاف مصنوعی برای پلیور و کاپشن ‌ یا پشم نامناسب برای دستکش و کلاه و شال باشد. برای چکمه هم انواع پلاستیکی بدون پوشش مناسب نیست.

 

 از لباس همدیگر می‌توانند استفاده کنند. اگر فاصله سنی فرزندان شما کم است، می‌توانید برای فرزند کوچک‌تر از لباس‌های سالم و خوب فرزند بزرگ‌تر استفاده کنید.

 

کمی بزرگ‌تر بخرید. با توجه به اینکه کودک در سن رشد قرار داشته و معمولا زیر لباس‌هایی مانند کاپشن، شلوار بیرون و... چند لایه دیگر هم می‌پوشد، بنابراین اندازه لباس تا یک سایز بزرگ‌تر اشکالی ندارد. اما درباره کفش این کار را نکنید چون به پای کودک آسیب می‌رسد.

 

در سن زیر دو سالگی معمولا لباس‌ها، به‌ویژه لباس‌های بیرون از خانه، فارغ از رنگ آنها قابلیت استفاده در هر دو جنس دارند؛ برای مثال چکمه، کاپشن، شال، دستکش و کلاه.

 

لباس بچه‌ها در فصل سرد و ویژگی‌های آن

این خبر را به اشتراک بگذارید