• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58669
+
-

نبرد جدید بازی با اسکارلت

مایکروسافت در کنفرانس E3 از کنسول جدید خودش با اسم رمز اسکارلت رونمایی کرد

نبرد جدید بازی با اسکارلت

مایکروسافت در کنفرانس مشهور E3 بالاخره به شایعات پایان داد و اعلام کرد که کنسول بعدی ایکس‌باکس این شرکت با اسم رمز اسکارلت تعطیلات۲۰۲۰ به بازار می‌آید.
به‌گزارش ورج، فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در کنفرانس مایکروسافت در مراسم E3، مشخصات کلی این پروژه را اعلام کرد. او تأکید کرد: «کنسول باید فقط و فقط برای بازی بهینه شود.»
جزئیات کاملی از این کنسول بازی هنوز در دسترس نیست، اما براساس ویدئوی تبلیغاتی که از این محصول جدید مایکروسافت پخش شد این کنسول از رزولوشن8K، نرخ فریمی تا ۱۲۰فریم در ثانیه و نوعی حافظه SSD جدید که عملکردی تا ۴۰برابر بهتر نسبت به نسل جاری دارد استفاده می‌کند. مایکروسافتی‌ها می‌گویند پردازنده اسکارلت قدرتی 4برابر کنسول ایکس‌باکس وان ایکس دارد. این تراشه را به‌صورت سفارشی AMD برای این کنسول براساس واحد پردازشی Zen2 ساخته است. این مسئله به‌معنای آن است که کنسول جدید به‌صورت دیوانه‌واری قدرتمند است و بازی‌های آینده باز هم به مرحله جدیدی از گرافیک خواهند رسید.
همه‌‌چیز درباره بازی 
همه شرکت‌های غول فناوری دنیا به‌دنبال افزایش منفعت خود از صنعت بازی هستند که گردش مالی آن از هالیوود هم بیشتر است. گوگل چندی پیش سرویس استیدیا را معرفی کرد و اپل هم به‌دنبال پلتفرم جدیدی برای بازی با قیمت بسیار ارزان‌تر است. گوگل وعده داده که با استفاده از استیدیا بازی به‌صورت کاملا آنلاین را ممکن کند. در واقع طرح گوگل این است که شما برای حتی بازی‌های با گرافیک بالا نیاز به استفاده از کنسول یا کامپیوترهای گران قیمت نداشته باشید. گوگل اعلام کرده که سرورهای این شرکت وظیفه پردازش بازی را بر عهده می‌گیرند اما کاربران باید اینترنتی بسیار پرسرعت داشته باشند. سرویس استریمینگ گوگل استیدیا می‌تواند در حالت 4K و در ۶۵ساعت تقریبا یک ترابایت ترافیک اینترنت مصرف کند که عدد بسیار بالایی است. گوگل ادعا کرده که با این سرویس می‌توان روی رزولوشن 4K با نرخ فریم۶۰، به‌صورت کاملا روان و با پهنای باند اینترنت ۳۵مگابیت بر ثانیه، بازی‌ها را تجربه کرد. این اعداد و ارقام بسیار بالا هستند و نیازمند داشتن اینترنت ماهانه‌ای که از نظر حجم هیچ محدودیتی نداشته باشد. اپل هم خیزی برای بازی‌های موبایل برداشته و سرویسی قرار است راه‌اندازی کند که با پرداخت حق آبونمان ماهانه بتوانید هرچقدر می‌خواهید بازی کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :