• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58654
+
-

ارسال 1500 اثر به جشنواره ملی جایزه ادبی بوشهر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر با اشاره به برگزاری جشنواره ملی دوسالانه جایزه ادبی بوشهر گفت: بیش از 1500 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ملی در بوشهر ارسال شده است.

 به گزارش تسنیم، «محمدصادق سعیدی» با اشاره به جایگاه فرهنگی بوشهر اظهار کرد: بوشهر در عرصه علم و ادب در کشور پیشتاز است، چراکه نویسندگانی همچون صادق چوبک، رسول پرویزی، علی دشتی، منیرو روانی‌پور، احمد آرام و شاعرانی مانند منوچهر آتشی، علی باباچاهی، علی قنبری و جلال‌پور جایگاه ادبی بوشهر را آشکار کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی دوسالانه جایزه ادبی بوشهر افزود: در سومین دوره برگزاری این جشنواره با وقفه چهارساله از بهمن ماه برنامه آن آغاز و تا 20 اسفند 1500 اثر در بخش شعر و داستان از سراسر کشور ارسال شد. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر از ارسال 539 اثر در بخش داستان کوتاه منتشرشده و 571 شعر منتشرنشده به این جشنواره خبر داد و بیان کرد: در برگزاری جشنواره ادبی و ملی بوشهر 123 رمان منتشرنشده و چاپ‌‌شده، 70 مجموعه‌ شعر منتشرشده و 145 مجموعه‌ شعر چاپ‌‌شده به دبیرخانه جشنواره سومین دوسالانه ملی جایزه ادبی بوشهر ارسال شده است.

سعیدی با اشاره به این‌که آثار در 3 مرحله از سوی هیات داوران در 2 بخش داستان و شعر غیرکلاسیک انتخاب شده است خاطرنشان کرد: در این مرحله در مجموع 46 مجموعه داستان و رمان چاپ‌‌شده، 57 رمان منتشرنشده و داستان کوتاه چاپ‌نشده به مرحله دوم راه یافتند. 

وی با بیان این‌که 286 مجموعه‌ شعر چاپ‌‌شده و منتشرنشده به مرحله دوم راه یافتند از معرفی 10 اثر در هر بخش برای حضور در مرحله نهایی خبر داد و تصریح کرد: نفرات برتر این رویداد 23 خرداد در آیین پایانی که در مجتمع فرهنگی - هنری بوشهر برگزار می‌شود، معرفی و از آنها با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل می‌شود. 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر از برگزاری ویژه‌ برنامه‌های جشنواره یادشده از 19 تا 23 خرداد خبر داد و افزود: این رویداد بزرگ ملی با حضور بزرگان ادبیات کشور در بوشهر برگزار می‌شود و در این زمینه ویژه‌برنامه «غزل پیشرو ایران»، کارگاه‌های تخصصی «اقتباس ادبی در سینما»، «هنر و ادبیات پست‌مدرن» و «بوم و پسابوم در ادبیات داستانی» برگزار می‌شود. 

سعیدی با اشاره به شعرخوانی و تحلیل شعر و برپایی پنل تخصصی داستان گفت: در کنار این برنامه‌ها 120 دقیقه خوانش شعر و داستان و معرفی نویسندگان بوشهر برای فضای مجازی تولید شده است که در جریان این رویداد منتشر و پخش می‌شود. وی از فراخوان چهارمین دوسالانه ملی جایزه ادبی بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: فراخوان این برنامه با رویکرد گفت‌وگوی بین‌الملل منتشر و در آن بر ادبیات عرب و ادبیات فارسی‌زبانان کشورهای همسایه تاکید می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید