• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58540
+
-

برگزاری همایش ملی هنرهای سنتی در رودسر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان‌ گفت: به‌مناسبت فرارسیدن هفته صنایع‌دستی، همایش ملی هنرهای سنتی ۲۲ و ۲۳ خرداد در رودسر برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم «‌شهرود امیر انتخابی» به محورهای این همایش شاره کرد و افزود: معرفی رشته‌های در حال فراموشی و نقش موثر اقامتگاه‌های بوم‌گردی در احیای هنرهای سنتی از محورهای برگزاری این همایش هستند.

وی طراحی و خلاقیت در کاربری‌های جدید هنرهای سنتی رو به فراموشی را از دیگر بخش‌های متنوع این همایش دانست و عنوان کرد: ترویج ابریشم‌کشی سنتی از دیگر مواردی است که در این همایش برنامه‌های ویژه‌ای برایش تدارک دیده شده است.
امیر انتخابی تصریح کرد: لزوم حفظ صنایع‌دستی و کمک به فعالان آن در حوزه‌های مختلف از جمله برنامه‌ها و اولویت‌هایی است که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان دنبال می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از برگزاری 7 کارگاه آموزش صنایع‌دستی خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های هفته صنایع‌دستی می‌توان به دیدار فعالان این حوزه با مسئولان و اصحاب رسانه و بازدید رایگان هنرمندان و صنعتگران از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان اشاره کرد.

این مسئول با اشاره به این‌که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان برنامه‌های بسیار متنوعی برای پاسداشت هفته صنایع‌دستی تدارک دیده است، عنوان کرد: این اداره امسال با آماده‌سازی بیش از 70 برنامه به استقبال هفته صنایع‌دستی می‌رود.

وی درباره روند ثبت جهانی چادرشب‌بافی روستای قاسم‌آباد نیز افزود: همزمان با افتتاح کارگاه ابریشم‌کشی سنتی در روستای قاسم‌آباد، مدیر کل آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی و ناظران بین‌المللی برای ثبت جهانی چادرشب‌بافی قاسم‌آباد از این منطقه بازدید می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید