• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 21 خرداد 1398
کد مطلب : 58526
+
-

اجرای «رادیکال‌ها» در بندرانزلی

نمایش
اجرای «رادیکال‌ها» در بندرانزلی

«رادیکال‌ها» نمایشی عاشقانه راجع به سیاست با موضوعی اجتماعی و به روز است که در بندرانزلی روی صحنه رفت و مورد استقبال هنردوستان این شهر ساحلی واقع شد.

به گزارش ایرنا، هدف تئاتر درنگ کردن و تامل برای انسان است و موضوع تئاتر می‌تواند به عنوان جاذبه اصلی آن تلقی شود به خصوص که آن موضوع، مساله روز جامعه باشد. 
تجربه ثابت کرده تماشای تئاتر همواره مخاطبان را به فکر وا می‌دارد و نوع دیالوگ‌ها و بازی هنرمندان روی صحنه نمایش می‌تواند بیننده را به تامل عمیق واداشته و او را نسبت به مسائل پیرامونی هوشیارتر کند.

«رادیکال‌ها» نمایش زندگی 8ساله زوج جوانی است که به علت وجود مشکلات و اختلاف سلیقه زیاد زندگی پر فراز و نشیبی دارند. زندگی این زوج جوان در 6 پرده به نمایش درآمد.


نشان دادن اتفاقات روزمره

کارگردان این نمایش که بازنویسی نمایشنامه آن را نیز انجام داده درباره این اثر هنری اظهار کرد: موضوع نمایش بر اساس اتفاقات روزمره جامعه و دغدغه‌هایی است که عموم مردم به خصوص نسل جوان و دانشجویان با آن درگیر هستند.

«بهرام تشکر» افزود: موضوع نمایش در رابطه با به زوج جوانی است که 8 سال از زندگی آنها در 6 پرده به نمایش گذاشته شده است.

 زمانی که نمایشنامه «نیلز اسکو» را خواندم تمام اتفاقات این نمایش در ذهنم تداعی شد و تصمیم گرفتم تا علاوه بر بازنویسی و ایجاد تغییراتی در نمایشنامه، آن را روی صحنه ببرم.

وی بیان کرد: امروز نسل جوان مطالبات و خواسته‌هایی دارد که تاکنون به آنها کمتر توجه شده است. پس از خواندن نمایشنامه تصمیم گرفتم از دل آن رادیکال‌هایی استخراج کنم تا حرف روز جامعه را به مردم انتقال دهد.


تئاتر باید حال مردم را خوب کند

تشکر با اشاره به این‌که این نمایش برای نخستین بار در کشور در بندرانزلی روی صحنه رفت، ادامه داد: پس از پایان هر اجرا تیم «رادیکال‌ها» دورهم جمع می‌شوند و در خصوص نواقص و ایرادها و کلیات نمایش بحث و تبادل نظر می‌کنند؛ چراکه معتقدم تئاتر برای این ایجاد شده است تا علاوه بر توجه به موضوعات خاص و زبان مردم در جامعه، کمی حال مردم را خوب کند.

 هنرمندان در هر رشته هنری به خصوص تئاتر، با روح و روانشان سراغ مردم می‌روند و جز حمایت، انتظار دیگری از آنان ندارند.

کارگردان نمایش «رادیکال‌ها» با اشاره به این‌که این نمایش در شهرهای دیگر نیز روی صحنه خواهد رفت گفت: همواره از انتقاد استقبال می‌کنم چون باور دارم انتقاد باعث پیشرفت هنرمند می‌شود بنابراین با جان و دل انتقادها و پیشنهادهایی که در فضای مجازی و حقیقی به من می‌شود را هم بررسی می‌کنم. در تلاشم جلسه نقد و بررسی برای این نمایش برگزار کنم.


مردم تئاتر را فراموش نکنند

تشکر «رادیکال‌ها» را نمایشنامه‌ای عاشقانه راجع به سیاست یا نمایشنامه‌ای سیاسی راجع به عشق دانست و افزود: مردم نباید تئاتر را فراموش کنند و امیدواریم بیش از پیش به سالن‌های تئاتر بیایند و بیشتر از گذشته با تئاتر انس بگیرند.

وی بیان کرد: رسانه‌ها باید به عنوان بازوی بسیار مهم با پوشش خبری برنامه‌ها به هنرمندان کمک کنند تا به عنوان پل بین هنرمندان و مردم، دست به دست هم بتوانیم به تئاتر کمک کنیم.


«رادیکال‌ها» نمایشی خوب و قابل تامل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی نیز درباره اجرای این اثر گفت: نمایش خوبی اجرا شد و 2 جوان توانستند با جان بخشیدن به یک نمایشنامه آن را روی صحنه ببرند که قابل تامل است.

«فرهاد رحمان زاده» افزود: نمایش «رادیکال‌ها» دغدغه بسیاری از جوانان جامعه امروز است. کارگردان این نمایش از زاویه‌ای دیگر به نمایشنامه «نیلز اسکو» نگاه کرده و کار خوب و قابل تحسینی ارائه داده که به نوبه خود جای نقد دارد و با واکاوی می‌توان به نتیجه مشخصی رسید.

وی با اشاره به این‌که هر کار هنری نیازمند نقد مخاطبان و منتقدان و اهل فن مخصوص به خود است، گفت: نوع نگاه و برداشت کارگردان این نمایشنامه در بازنویسی آن را می‌توان به چالش کشید، چراکه نمایشنامه در برخی مواقع با فرهنگ ما سازگاری لازم را نداشت. به نظرم برخی از نگاه‌های این نمایشنامه قابلیت بازنگری دارد.

رحمان‌زاده یادآور شد: با توجه به این‌که این نمایش قرار است در تهران هم روی صحنه برود قطعا منتقدان علاوه بر نقد این نمایش، آن را واکاوی خواهند کرد. امیدواریم که این نمایش صیقل بخورد و بیشتر خودش را به رخ بکشد.


عوامل اصلی نمایش «رادیکال‌ها»

 نمایش «رادیکال‌ها» به کارگردانی «بهرام تشکر» و بازیگری «نگار فلاحتی» و «بهرام تشکر» در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی روی صحنه رفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید