• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58195
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/pAgp
+
-

دهدشتی‌ها؛ کلافه از قطع مکرر آب

اخبار
دهدشتی‌ها؛ کلافه از قطع مکرر آب

قطعی مکرر آب در مناطق مختلف شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه مردم را کلافه کرده است.
 به گزارش تسنیم، در چند روز اخیر بیشتر مناطق‌شهری دهدشت از جمله مناطق 180 دستگاه، کوی‌جانبازان، کوی آزادگان، 60 دستگاه، رواق و سایر مناطق، قطعی آب‌آشامیدنی و بی‌آبی سختی را پشت سر گذاشتند، روزهایی که علاوه بر بی‌آبی حتی شدت گرما نیز افزایش یافته و باعث آزار شهروندان دهدشتی شده است.

ابوالفضل 13 ساله یکی از اهالی این شهرستان گفت: در چند روز اخیر شاید 10 ‌لیوان بیشتر آب نخورده باشم. 
«بانو گل‌افروز» نیز گفت: هرسال که باران کمتر می‌بارید وضعیت آب‌ بهتر بود امسال که این‌همه بارندگی داشتیم هنوز تابستان نیامده باید بی‌آبی را تحمل کنیم. این بانوی دهدشتی ادامه داد: مخزن 200 لیتری برای ذخیره آب نداریم.  یعنی در حقیقت قیمت آن گران است و توان خریدنش را نداریم، به ‌همین خاطر بشکه به‌دست توی کوچه از همسایه‌ها آب قرض می‌کنیم. 

«محمدجواد» نیز گفت: پدرم بیمار است و تنها یک کولر آبی در خانه داریم، این 4 روز دیگر نفسمان بند آمده از بس باد کولر آبی گرم است و خواب به چشممان نرفته است.
وی گفت: هنوز تابستان نیامده است و ما این‌طور به مشکل کم‌آبی برخورده‌ایم وای به 2 ماه آینده که شدت‌ دما افزایش می‌یابد و نفس آدم بالا نمی‌آید. 

رئیس اداره آب ‌و ‌فاضلاب شهری کهگیلویه درباره این مشکلگفت: نوسانات و قطعی برق در شهر چرام باعث قطعی جریان برق ایستگاهای پمپاژ آب شهر دهدشت شده و این عامل قطعی آب ‌شرب شهروندان دهدشتی و روستاهای اقماری را به دنبال داشته است.
«داریوش فقهی‌پور» افزود: با تلاش چندساعته پرسنل اتفاقات و انرژی آبفای‌شهری، تأسیسات آب‌رسانی به‌طور کلی در مدار بهره‌برداری قرار گرفته و چنانچه قطعی جریان ‌برق در چرام رخ ندهد تا امشب شاهد آب پایدار و پرفشار در تمام مناطق شهردهدشت هستیم.

 وی با اشاره به وارد شدن خسارت به تأسیسات آب‌رسانی گفت: قطعی مکرر و روزانه جریان ‌برق در شهر چرام علاوه بر کم‌آبی در شهر دهدشت و روستاهای اقماری، باعث وارد ‌آمدن خسارات زیاد به تأسیسات آب‌رسانی می‌شود و از مدیران شرکت ‌توزیع‌ نیروی‌ برق انتظار داریم در این‌خصوص چاره‌اندیشی کنند.

فقهی‌پور با اشاره به میزان آب‌شرب مصرفی مشترکان شهر دهدشت و چرام تصریح کرد: سالانه 3میلیون متر مکعب آب‌ شرب برای مصرف مشترکین در شهرهای دهدشت، چرام و روستاهای اقماری برداشت می‌شود. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: آب ‌شرب مورد نیاز شهروندان از 7 حلقه چاه به‌طول 22 کیلومتر و 4 مخزن به حجم 12 هزار و 500 متر مکعب تأمین می‌شود و دبی‌ آب 200 لیتر برثانیه است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید