• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 58039
+
-

۱۲ زمین چمن مصنوعی برای خراسان جنوبی

۱۲ زمین چمن مصنوعی برای خراسان جنوبی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۱۲ زمین چمن مصنوعی تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و برای بودجه سال جاری اداره کل ورزش و جوانان استان ۳۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است. به گزارش ایرنا «مهران سرپرست» افزود: سال گذشته دغدغه شروع پروژه‌های عمرانی را داشتیم ولی اکنون از مرز ۱۵۰ پروژه عمرانی گذر کرده‌ایم. اعتبارات ملی و استانی ما در سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان بود. 

وی گفت: سرانه فضای ورزشی استان با سرانه ملی فاصله دارد، حتی سرانه ورزشی شهرستان‌های خراسان جنوبی نیز با بیرجند متوازن نیست.مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: پیش‌بینی شده تا سال ۱۴۰۰ سرانه ورزشی استان به 7/0 برسد. در حال حاضر ۱۵۵ پروژه عمرانی در استان فعال است که بخشی از اعتبارات آن ملی و بخشی دیگر استانی است. 

این مسئول افزود: کلنگ‌زنی برخی پروژه‌های عمرانی در دستور کار قرار دارد و یکی از سیاست‌های اداره کل ورزش و جوانان استان این است که حداقل یک مکان ورزشی آبی در همه شهرستان‌های استان ایجاد شود. وی اظهار کرد: پروژه استخر در خوسف ۷۵ درصد و پروژه استخر در سربیشه حدود ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این ۲ پروژه در اولویت بهره‌برداری در سال جاری قرار دارد. 

سرپرست گفت: وجود یک سالن ورزشی در شأن مردم یکی دیگر از سیاست‌های اداره کل ورزش و جوانان است. کلنگ‌زنی سالن تیراندازی در بیرجند در اولویت قرار دارد. با توجه به این‌که اولین سهمیه المپیک از خراسان جنوبی بوده، امیدواریم با کمک وزارت ورزش و جوانان این پروژه را طی ۲ سال بتوانیم تکمیل کنیم. 

وی افزود: یکی از برنامه‌های ویژه ما در سال جاری تشکیل شورای ورزش همگانی در استان است و مدیریت این شورا با استاندار خراسان جنوبی است. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: باید 8 ایستگاه ثابت ورزش همگانی در بیرجند داشته باشیم و 5 ایستگاه برای آقایان و 3 ایستگاه برای بانوان باشد. 

این مسئول گفت: در زمینه ورزش قهرمانی سهم استان در حوزه ملی پایین است. اولویت اساسی ما طرح استعدادیابی است که طرح بزرگی در این خصوص با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در یک پروسه 5/1 ماهه برگزار می‌شود و مبنای کار بر اساس مدرسه و نظر معلم ورزش است. سرپرست بیان کرد: امسال میزبانی هیچ رشته ورزشی را نداریم چون اولویت ما کارهای آموزشی و ارتقای دانش مربیان و داوران است. شرکت در لیگ کشوری را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم. 

وی ادامه داد: این استان رتبه دوم کشور را به لحاظ ورزشکاران سازمان‌یافته دارد و اکنون ۳۵ هزار ورزشکار سازمان‌یافته داریم که هدف‌گذاری ما در سال جاری رساندن این تعداد ورزشکار به ۴۰ هزار نفر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید