• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57975
+
-

نیاز اهواز به ۴ سیلوی جدید

رئیس اداره تعاون روستایی اهواز از نیاز مبرم این شهرستان به 4 سیلوی جدید برای نگهداری گندم‌های خریداری‌شده از کشاورزان این شهرستان خبر داد.

«پرویز جلالی عزیزپور» به مهر گفت: در حال ‌حاضر ۶ مرکز خرید گندم روباز در شهرستان‌های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه هست اما فضای سیلویی لازم برای نگهداری گندم خریداری‌شده در این شهرستان‌ها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: با توجه به نیاز منطقه و کشت خوب گندم باید برای احداث 4 سیلوی ۲۰ هزار تنی در اهواز اقدام کرد.بنا بر این گزارش، در خرید گندم سال جاری به ترتیب در اهواز ۵۷ هزار تن، حمیدیه ۶۸ هزار تن، باوی ۳۹ هزار تن و کارون ۱۳ هزار تن گندم از کشاورزان که رقمی معادل ۱۸۰ هزار تن بود، خریداری شد. این در حالی است که بخش عظیمی از مزارع گندم این شهرستان در سیل فروردین امسال زیر آب رفت.


رکوردشکنی خرید گندم در ۱۳ شهر استان

مدیر تعاون روستایی خوزستان نیز از خرید 880 هزار تن گندم و رکوردشکنی 13 شهرستان در خرید این محصول  نسبت به سال گذشته خبر داد.

«جمشید بنی‌فری» گفت: خوشبختانه امسال، علی‌رغم تمام مشکلاتی که پیش پای ما برای خرید گندم بود، توانستیم به خوبی و با تلاش شبانه‌روزی همکاران در خرید گندم به رکورد مناسبی دست یابیم.وی ادامه داد: 13 شهرستان ما تاکنون توانسته‌اند رکورد خرید گندم خود را در کل سال گذشته بشکنند و این مهم ما را یک گام دیگر به خودکفایی کامل نزدیک می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید