• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57968
+
-

سهم بوشهر از اجرای طرح مشاغل خانگی

از ۶ هزار نفر زیرپوشش طرح مشاغل خانگی، سهم استان بوشهر فقط ۱۲۵ نفر است

بانوان
سهم بوشهر از اجرای طرح مشاغل خانگی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانواده خبر داد و گفت: در این راستا از ۶ هزار نفر زیرپوشش طرح مشاغل خانگی، سهم استان بوشهر ۱۲۵ نفر است.

 به گزارش تسنیم «مریم آذرشب» گزارشی از وضعیت زنان سرپرست خانواده این استان را ارائه کرد و گفت: زنان سرپرست خانواده از قشرهای آسیب‌پذیر جامعه محسوب می‌شوند که توانمندسازی آنان در اولویت است. 

وی با اشاره به آمار زنان سرپرست خانواده در استان بوشهر بیان کرد: بررسی‌ها در فاصله سال‌های 85 تا 95 نشان می‌دهد این قشر در جامعه رو به افزایش است، به‌گونه‌ای که در سال 1385 جمعیت زنان سرپرست خانواده در استان بوشهر از 8/9 درصد در یک دوره 10 ساله به 4/12 درصد افزایش یافته است. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با بیان این‌که میانگین تعداد زنان سرپرست خانوار در کشور نسبت به استان بوشهر بیشتر است، خاطر نشان کرد: تعداد زنان سرپرست خانواده در استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری کمتر است ولی این استان در زمینه زنان بدسرپرست رتبه سوم کشور را دارد. 

آذرشب با بیان این‌که سال 1395 حدود 22 هزار زن سرپرست خانواده در استان بوشهر وجود داشت خاطرنشان کرد: این میزان امسال به حدود 39 هزار نفر رسیده که نسبت به گذشته افزایش داشته
 است. 
وی، با اشاره به این‌که 51 درصد از زنان سرپرست خانواده زیرپوشش کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر از زنان سرپرست خانواده زیرپوشش کمیته امداد و 5 هزار نفر زیرپوشش خدمات بهزیستی هستند و 14 هزار نفر دیگر از کمک هیچ نهاد حمایتی‌ای بهره نمی‌برند. 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر، بیشترین آمار زنان سرپرست خانواده را موارد ناشی از فوت همسر و طلاق دانست و افزود: سالمندی و فقر در بین زنان سرپرست خانواده هم‌پوشانی دارد که عمده مشکلات این قشر جامعه است.

 آذرشب، عمده مشکلات زنان سرپرست خانوار را وضعیت نامناسب مالی ، معیشتی، فرهنگی و اجتماعی دانست و تاکید کرد: بیشتر زنان سرپرست خانواده دچار فقر آموزشی هستند. 

وی از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانواده خبر داد و بیان کرد: به بعد اقتصادی موضوع زنان سرپرست خانواده توجه ویژه شده که در این راستا طرح مشاغل خانگی اجرا شده است.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با بیان این‌که امسال 6 هزار نفر از زنان سرپرست خانواده تحت پوشش طرح مشاغل خانگی قرار دارند، گفت: 6هزار نفر زن سرپرست خانواده در 23 استان تحت پوشش طرح مشاغل خانگی قرار دارند که سهم استان بوشهر 125 نفر است. 
آذرشب از اجرای طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانواده خبر داد و خاطرنشان کرد: در این راستا مهارت آموزی و توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار در اولویت قرار دارد و آموزش آنها باید با توجه به نیاز جامعه و بازار کار هدفمند ‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید