• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 11 بهمن 1396
کد مطلب : 5794
+
-

اعتبار ۸هزار میلیارد تومانی برای توسعه حمل‌ونقل در بودجه ۹۷

8هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل‌ونقل شهری در بودجه ۹۷ اختصاص یافت.در لایحه بودجه 97اجازه داده شده که سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برای حمل‌ونقل از اوراق استفاده کنند؛ به این صورت که 50درصد اصل و سود برعهده دولت بوده و 50درصد هم برعهده سازمان شهرداری‌ها باشد و پیشنهادی هم مطرح شده مبنی بر اینکه صد درصد اصل بازپرداخت توسط دولت صورت بگیرد. هم‌اکنون در بودجه 97مبلغ 8هزار میلیارد تومان اوراق برای حمل‌ونقل دیده شده و قرار شده که حداقل 50درصد از آن به حوزه حمل‌ونقل عمومی تخصیص یابد.

محسن علیجانی زمانی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس ضمن تأیید این خبر درباره گفته‌های رئیس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه پایتخت نیازمند 4خط متروی حومه‌ای است که کل شهرهای اطراف آن را پوشش دهد، به ایسنا گفت: «شبکه‌های متروی تهران باید به حومه شهر وصل شود و اینکه قطار حومه داشته باشیم، 2موضوع منفصل از هم است؛ بنابراین باید متروی حومه و تهران به‌صورت یکپارچه به هم متصل شود.» آنگونه که این نماینده مردم تهران اعلام کرده، مسئولان از شهردار و استاندار تا نماینده‌های مجلس باید تلاش کنند تا بودجه بهتری برای توسعه خطوط متروی شهری تخصیص یابد، چراکه برای هر یک کیلومتر خط مترو حداقل 250میلیارد تومان اعتبارات لازم است، کمااینکه در بودجه 97برای احداث متروی اسلامشهر 10میلیارد تومان تعیین شده است و این در حالی است که احداث 8کیلومتر خط مترو در این منطقه به 2000میلیارد تومان بودجه نیاز دارد. در این زمینه خانه ملت تلاش می‌کند در بودجه 97و 98اعتبارات بهتری برای توسعه خطوط متروی تهران تا اطراف آن تخصیص یابد، به این دلیل که بیشترین مراجعه به این شهر از پردیس، ری و اسلامشهر صورت می‌گیرد، بنابراین لازم است که شبکه حمل‌ونقل شهری تهران‌و‌حومه به هم وصل شود.

 

 

 عذرخواهی به‌علت توقف متروی خط 5

 

شبکه متروی تهران با 10خط و 4خط اکسپرس طراحی شده و باید حومه تهران را به شبکه گسترده ریلی زیرزمینی متصل کند. در روزهای اخیر بر اثر بارش برف، مشکلاتی در خط یک اکسپرس که میان تهران و کرج تردد می‌کند پیش آمد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ضمن تشریح مشکل پیش آمده در خط 5مترو، بابت این اتفاق و سرگردانی شهروندان در پی این حادثه، عذرخواهی کرد و گفت: این خرابی به‌دلیل سرما به ما تحمیل شد. فرنوش نوبخت در توضیح مشکلات پیش آمده در خط ۵ مترو عنوان کرد: از اینکه مشکل پیش آمده باعث سرگردانی مسافران شد، از شهروندان عذرخواهی می‌کنم. ما در مشکل پیش آمده بی‌تقصیریم. این خرابی به‌دلیل سرما به ما تحمیل شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید