• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57939
+
-

پرواز مشهد 0 دوشنبه از سر گرفته شد

خبر
پرواز مشهد 0 دوشنبه از سر گرفته شد

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پرواز مشهد ـ تاجیکستان از سرگرفته شد. این پرواز یک روز در هفته انجام می‌شود. به گزارش ایرنا، «قاسم باقرزاده» بیان کرد: پروازهای مشهد ـ دوشنبه تاجیکستان که طی چند ماه قبل متوقف شده بود، از سرگرفته شد و اولین پرواز این مسیر دیروز با هواپیمای بوئینگ ٧٣٧ با ۹۰ مسافر از مشهد به دوشنبه توسط شرکت هواپیمایی وارش انجام شد. وی ادامه داد: در برخی رسانه‌ها به اشتباه منتشر شده که پرواز در این مسیر چند سال متوقف بوده است در حالی که این پرواز از سال گذشته متوقف شده بود. 

وی افزود: پرواز یادشده روزهای پنج‌شنبه ساعت ٩ از مشهد و ساعت ١٣ همان روز از دوشنبه تاجیکستان انجام می‌شود و شرکت وارش برای نخستین بار در این مسیر پروازی فعال شده است. پیش از این 2 شرکت هواپیمایی آسمان و تاجیک‌ایر در مسیرهای مشهد ـ دوشنبه و دوشنبه به تهران پرواز داشتند. از سال گذشته این پروازها قطع شده بود و مسافرانی که قصد عزیمت از ایران به تاجیکستان یا بالعکس را داشتند باید از مسیری غیرمستقیم و از طریق کشورهای ثالث مسافرت می‌کردند که علاوه بر افزایش هزینه سفر، موجب طولانی شدن زمان سفر نیز می‌شد. 

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها روزانه تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید