• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57931
+
-

دود غلیظ اهواز را فراگرفت

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز: این دود ناشی از آتش‌سوزی تعمدی در سایت دفع زباله صفیره بود و تا چند روز آینده برطرف می‌شود

میز خبر
دود غلیظ اهواز را فراگرفت

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به انتشار دود ناشی از آتش‌سوزی تعمدی در سایت دفع زباله صفیره اهواز گفت: میزان دود در حال کاهش است و تا چند روز آینده کاملا از بین می‌رود. «علیرضا عالیپور» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در پایان هفته گذشته یک انفجار ناگهانی در سایت صفیره رخ داد و با توجه به گزارش کارشناسان، این حریق ناشی از سوخت‌های فسیلی مانند گازوئیل یا بنزین در آنجاست. 

وی افزود: این حریق ناشی از فعالیت تعمدی عده‌ای بوده و احتمالا با ریختن گازوئیل و سپس آتش زدن سایت پسماند رخ داده است. در این حادثه حریقی به وسعت ۱۰ هکتار در زباله‌های این سایت اتفاق افتاد.عالیپور عنوان کرد: در ساعات اولیه به سرعت شعله آتش مهار شد و اکنون آنچه باقی مانده دودهای خاکستری رنگ است که حجم آن به مراتب کمتر شده است. در حال حاضر عملیات خاکی مستمر در حال انجام است و حداکثر ظرف 3 روز آینده دود کاملا از بین می‌رود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در این زمینه به افرادی مظنون هستیم و مدارک لازم جمع‌آوری شده است. افرادی با ادعای بومی بودن در محل، در روزهای گذشته، به قصد اخاذی و بهره‌برداری از فلزات موجود در سایت، مدیریت سازمان پسماند را به آتش‌سوزی تهدید کرده بودند.عالیپور بیان کرد: این آتش‌سوزی گسترده و دود ناشی از آن سیاه بود. این در حالی است که در حالت عادی معمولا دود ناشی از سوخت گاز متان سفیدرنگ یا خاکستری مایل به آبی است. اگرچه دود حاصل از سوختن گاز متان هم نباید در نزدیکی شهر ایجاد شود، اما دامنه تاثیر آن بسیار کوچک است و به این سنگینی شهر را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

وی ادامه داد: البته، با توجه به این‌که در یکی 2 روز گذشته وزش باد به صورت شرق به غرب بود، ممکن است دود سوختن جنگل‌های شهرهای شرقی خوزستان نیز بر دود آتش‌سوزی سایت صفیره افزوده شده باشد. احتمالا این عوامل دست به دست هم دادند و غلظت دود را در شهر اهواز افزایش داده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: از طرف دیگر، از ۶ سال پیش تاکنون درگیر موضوعی هستیم که به علت انجام کار غیرفنی در احداث یکی از سلول‌های این سایت ایجاد شده است.
وی اعلام کرد: برای مدیریت دفع بهداشتی پسماندها پرونده‌ قضایی تشکیل و همین موضوع موجب شد نتوانیم از این سلول استفاده کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :