• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57893
+
-

توپخانه مفسرعلیه سرمربی تیم ملی والیبال

آرژانتین از 4بازی قبلی‌اش در لیگ ملت‌ها 2پیروزی و 2شکست داشت، اما ایران 3حریف را برده بود و تنها به برزیل پرستاره آن هم در ست پنجم باخته بود. با وجود این جواد محتشمیان، گزارشگر تلویزیون، از ابتدای بازی دیروز آشکارا از کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی انتقاد می‌کرد و سعی داشت وانمود کند که سرمربی آرژانتین کیفیت بهتری از او دارد.
ایران، آرژانتین را در 4ست شکست داد و 3امتیاز کامل گرفت اما حتی این پیروزی قاطع هم باعث نشد محتشمیان دست از انتقاد بکشد. او در هنگام گزارش بارها کولاکوویچ را به‌خاطر تایم‌اوت نگرفتن و بازی ندادن به بازیکنان ذخیره ملامت کرد. یک‌بار حتی به طعنه گفت ظاهرا سرمربی ایران رفته آب بخورد و اتفاقات داخل زمین را نمی‌بیند. این جمله زمانی غیرمتعارف به‌نظر می‌رسد که بدانیم محتشمیان معمولا غیر از شرایط فنی بازی، هیچ اتفاق دیگری در داخل و بیرون زمین را گزارش نمی‌کند.
جواد محتشمیان، یکی از قدیمی‌ترین گزارشگران والیبال در تلویزیون ایران است اما تقریبا هیچ‌یک از استانداردهای گزارش تلویزیونی را رعایت نمی‌کند. او بیش از آنکه گزارشگر باشد، مفسر است. معمولا کاری به اطلاعات بیرون از زمین بازی ندارد، به نقل قول‌های بازیکنان و مربیان قبل و بعد از بازی‌ها اشاره‌ای نمی‌کند، حواشی اطراف ستاره‌ها که معمولا بخشی از جذابیت ورزش حرفه‌ای است، برای او جذاب نیست و مهم‌تر اینکه هیچ حادثه‌ای حتی امتیاز آخر یک فینال مهم هم به هیجانش نمی‌آورد و باعث نمی‌شود لحنش را تغییر دهد.
برای ارزیابی کیفیت گزارش جواد محتشمیان کافی است چهار پنج امتیاز آخر ست چهارم بازی ایران-آرژانتین را ببینید. تیم ایران در پایان یک ماراتن نفسگیر، حریف را 32 به 30 شکست داد اما دریغ از ذره‌ای هیجان و خوشحالی در صدای آقای گزارشگر.

این خبر را به اشتراک بگذارید