• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 13 خرداد 1398
کد مطلب : 57722
+
-

سد شهریار در انتظار تعیین تکلیف

آذربایجان‌ شرقی
سد شهریار در انتظار تعیین تکلیف

سال 80 بود که عملیات ساخت سد شهریار میانه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سدهای بتونی کشور آغاز و 9 سال پس از آن عملیات اجرایی‌اش تمام شد. 
به گزارش همشهری، با وجود این اخبار، افتتاح این سد 2 سال دیگر به تعویق افتاد و در نهایت پس از 11 سال افتتاح و اعلام شد آبگیری آن آغاز می‌شود، اما بعد از گذشت 8 سال همچنان آبگیری این سد در 40 کیلومتری میانه محقق نشده است. از سوی دیگر، استفاده نکردن از سد موجب هزینه‌های اضافی نگهداری و استهلاک تدریجی آن شده است. این در حالی است که مسئولان استانی و شهرستانی، همچنین نماینده‌های مجلس از تلاش برای بهره‌برداری از این سد سخن می‌گویند.
نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: این سد جزو سدهای ملی و بزرگ کشور است و مردم میانه امیدوارند از فواید آن در زمینه‌های کشاورزی و موارد دیگر بهره‌مند شوند.
یعقوب شیویاری عنوان می‌کند: تا‌کنون میلیاردها تومان از بیت‌المال برای این سد هزینه شده ولی کسی پاسخ‌گو نیست. با توجه به ملی بودن این سد نه‌تنها مسئولان شهرستانی و استانی بلکه مسئولان کشوری هم باید پاسخ‌گو باشند.
مدیر‌عامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در پاسخ به گلایه‌ها می‌گوید: نیاز به جابه‌جایی تاسیسات متعدد در مسیر سد و همچنین پاک‌سازی مسیر و خرید اراضی جدید داریم. تاکنون 2 هزار هکتار زمین خریداری شده که 50 درصد اراضی مورد نیاز است. یوسف غفارزاده بیان می‌کند: در صورتی که موانع و مشکلات اداری حل شود و تعیین تکلیف‌های لازم صورت گیرد حدود 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا از این سد بهره‌برداری کامل شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید