• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 8 خرداد 1398
کد مطلب : 57208
+
-

خبرهای کوتاه

خبرهای کوتاه
خبرهای کوتاه


      ۲ ایستگاه خط ۷ مترو تا ‌ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: «۲ ایستگاه خط ۷ مترو تا‌ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.» علی امام درباره بهره‌برداری قسمت شرقی خط ۷ متروی تهران تا یک ماه آینده به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «بخش شرقی خط ۷ مترو تهران در حد فاصل مهدیه تا بسیج با ۲ ایستگاه بسیج و میدان محمدیه راه‌اندازی خواهد شد. امیدواریم درصورت تامین مالی بتوانیم این ۲ ایستگاه را در تیرماه امسال راه‌اندازی کنیم.» او در پاسخ به این سؤال که این قسمت از خط ۷ چند کیلومتر و چه میزان پیشرفت فیزیکی داشته است، یادآور شد: «این ۲ ایستگاه ۸/۵ کیلومتر طول دارد که هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.»

      شهرداران، متقاضی اصلاح قانون بودجه هستند
شهرداران کلانشهرهای ایران طی نامه‌هایی جداگانه به رئیس مجلس و وزیر کشور خواستار اصلاح جزئی از قانون بودجه سال 1398درخصوص رفع ممنوعیت عضویت کارکنان دستگاه‌های اجرایی در هیأت‌مدیره و دیگر مسئولیت‌های اجرایی در شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شدند. به گزارش همشهری، «کمال مرادی» دبیرکل این مجمع اظهار کرد: با عنایت به جزء 9 بند ط تبصره 2  قانون بودجه سال 1398کل کشور و ممنوعیت عضویت کارکنان دستگاه‌های اجرایی در هیأت‌مدیره و دیگر مسئولیت‌های اجرایی در شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه یا وابسته نهادهای عمومی غیردولتی، مشکلات ساختاری و قانونی برای سازمان‌های وابسته شهرداری‌ها مانند آتش‌نشانی، تاکسیرانی، ساماندهی مشاغل مزاحم شهری و شرکت‌های اتوبوسرانی و مترو یا قطار شهری پیش می‌آید.
 
      بازسازی حسینیه درکه با مشارکت مردمی اهالی در حال انجام است
حسینیه درکه با پیشینه‌ای قدیمی، مرکز برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در این محله است که بازسازی آن با مشارکت مردمی اهالی، نهادها و سازمان‌ها در حال انجام است. به گزارش همشهری، سیدحمید موسوی شهردار منطقه یک در بازدید از محله درکه و روند احداث و بازسازی حسینیه درکه با رئیس و هیأت امنای این حسینیه و مساجد محله دیدار و گفت‌وگو کرد و گفت: «اکثر اهالی درکه از سادات هستند و این حسینیه به‌عنوان تنها محل مراسم و تجمع‌های مذهبی در کنار امامزاده بنا شده بود که متأسفانه با اتفاق ناگوار آتش‌سوزی، این مکان مقدس آسیب جدی دید ولی با مشارکت مردمی اهالی و ارگان‌ها، سازمان‌ها و سایر نهادها بازسازی آن آغاز شد و توانست تا حدودی در محرم و صفر سال گذشته میزبان عزاداری سالار شهیدان شود و پس از آن مراسم بازسازی آن ادامه پیدا کند.» او همچنین در بازدید میدانی از محله درکه درخصوص ساماندهی رستوران‌ها و رود دره‌ها با توجه به سیلاب اخیر، ساماندهی فاضلاب و آبرسانی این محله، دیوار کشی خیابان فروردین، احداث پارکینگ جهت گردشگران و... تذکرات لازم را ارائه داد. حسینیه قدیمی سادات درکه، بامداد هفتم دی ‌1396توسط 2 فرد موتورسوار آتش زده شد و در این حادثه بسیاری از وسایل قدیمی موجود در آن در آتش سوخت.
 
      کدو و بادمجان در میادین بیشترین اختلاف قیمت را با سطح شهر دارند
آخرین مقایسه قیمت انواع میوه و محصولات فرنگی در میادین میوه و تره‌بار، حاکی از اختلاف قیمت 37درصدی این محصولات در میادین با سطح شهر است. به گزارش همشهری، با پول خرید 7کیلوگرم میوه، سبزیجات و صیفی‌جات از سطح شهر، امکان خرید بیش از 11کیلوگرم محصول مشابه در میادین میوه و تره‌بار وجود دارد و در این میان، کدو و بادمجان بیشترین اختلاف قیمت را با سطح شهر دارند.

      تحویل ۱۳۵ قلاده سگ به حامیان حقوق حیوانات
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با همراهی جمعی از هنرمندان و حامیان حقوق حیوانات در نقاهتگاه سگ‌های بدون صاحب درآرادکوه حضور یافت و بنا بر توافق، ۱۳۵ قلاده سگ را به حامیان بوستان‌های سرخه‌حصار، چیتگر و منطقه تلو تحویل داد. به گزارش همشهری، حمیدرضا تحصیلی با اشاره به اینکه چندی پیش طی طرحی ضربتی سگ‌های بوستان‌های سرخه‌حصار، چیتگر و منطقه تلو جمع‌آوری شدند، گفت: «در روزهای گذشته نمایندگان حامیان حیوانات مناطق نامبرده و جمعی از هنرمندان در مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب حضور یافتند و سگ‌های محدوده مربوط به‌خود را جهت رها‌سازی‌ در نواحی تحت پوشش تحویل گرفتند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید