• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 5 خرداد 1398
کد مطلب : 57050
+
-

کی برگرده؟

کی برگرده؟

بهروز رسایلی

پرسپولیس در دوران برانکو ستاره‌های سرشناس زیادی را از دست داد که همیشه هم شایعه بازگشت آنها به تیم مطرح بوده است. حالا که به فصل تابستان و نقل‌وانتقالات پیش از لیگ نوزدهم رسیده‌ایم، یک‌بار دیگر زمزمه بازگشت برخی از این نفرات به گوش می‌رسد؛ مخصوصا کسانی که پارسال همین روزها از تیم جدا شدند. با وجود این بحث بازگشت احتمالی هر کدام از این نفرات از 2 زاویه قابل بررسی است؛ نخست مسئله نیاز فنی تیم و دوم احساسی که هواداران به این رفقای نیمه‌راه دارند.
   مهدی طارمی؛ فنی بله، دلی نه
این بحث‌برانگیزترین پرونده نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس است. عملکرد خط حمله سرخپوشان در لیگ هجدهم نشان داد این تیم به‌شدت به یک مهاجم پرتحرک، فرصت‌طلب و موقعیت‌ساز نیاز دارد و بهترین گزینه خود طارمی است. در عین حال اما بازگشت او به پرسپولیس مخالفان پرشماری هم بین هواداران دارد؛ کسانی که هنوز داستان خیانت طارمی، توافق پنهانی‌اش با حسین هدایتی و نهایتا بسته‌شدن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی سرخپوشان را از یاد نبرده‌اند. البته فراموش نکنیم درست مثل هر تابستان دیگری، امسال هم اسم کلی باشگاه اروپایی را به‌عنوان خریدار طارمی ردیف کرده‌اند که بزرگ‌ترین‌شان هاردسفیلد است؛ تیمی که همین امسال از لیگ برتر به دسته یک فوتبال انگلستان سقوط کرد. با این اوصاف تجربه ثابت کرده زیاد نباید این حرف‌ها را جدی گرفت.
   وحید امیری؛ دلی بله، فنی نه
اخیرا در مورد احتمال بازگشت وحید امیری هم زیاد حرف زده می‌شود. امیری پارسال در اوج نیاز فنی پرسپولیس، این تیم را ترک کرد و راهی ترابوزان اسپور شد. با وجود این خیلی از هواداران پرسپولیس به او حق دادند، چرا که عقیده داشتند امیری دیر به سطح اول فوتبال رسیده و با توجه به سن بالایش نیاز به کسب ثروت برای دوران بعد از بازنشستگی دارد. امیری فصل موفقی را در ترابوزان پشت سر نگذاشت و گفته می‌شود باشگاه ترکیه‌ای مایل به حفظ او نیست. نکته اما اینجاست که الان پرسپولیس از نظر فنی نیاز چندانی به امیری ندارد. هم‌اکنون در پست او مهدی ترابی به‌عنوان یکی از بهترین‌های ایران می‌درخشد و تازه وینگرهایی مثل امید عالیشاه و سیامک نعمتی هم هستند. به علاوه معلوم نیست وحید بعد از این یک سال که عمدتا به نیمکت‌نشینی گذشت، الان از نظر فنی در چه سطحی قرار دارد.
   صادق محرمی؛ هم فنی و هم دلی
محرمی در پایان فصل گذشته با سودای پیشرفت به دیناموزاگرب کرواسی پیوست، اما فصل برای او طوری که انتظار داشت پیش نرفت. صادق عمده اوقات فصل را روی نیمکت و سکو گذراند و بیشتر در جام حذفی مجال حضور در میدان را پیدا کرد. گفته می‌شود احتمال قطع همکاری دینامو با محرمی بالاست و در این شرایط او می‌تواند گزینه خوبی برای بازگشت به پرسپولیس باشد. نکته اینجاست که محرمی «دزدکی» از پرسپولیس نرفت. زمان و کیفیت خروج او از مدت‌ها قبل روشن شده بود و صادق در پایان بازی با الجزیره امارات روی دوش علیرضا بیرانوند دور افتخار زد. او جوان بود و می‌خواست از دروازه فوتبال اروپا بگذرد. از نظر فنی هم یکی از نیازهای مبرم پرسپولیس برای فصل بعد، جذب یک دفاع راست است. الان دفاع راست آزاد خوب در لیگ نداریم و از حسین ماهینی هم که اساسا آبی گرم نمی‌شود. بنابراین اگر محرمی با آن دریبل‌های دوطرفه‌اش برگردد، احتمالا هر دو طرف سود خواهند 
کرد.
   فرشاد احمدزاده؛ نه دلی و نه فنی
یک بازیکن متوسط که به بدترین شکل، در بدترین زمان ممکن از تیم جدا شده و جایی رفته که نه پول خوب می‌دادند و نه آینده جذابی داشته است. تازه در پست او هم ترافیک مهره‌های باکیفیت وجود دارد؛ بنابراین کسی می‌داند فرشاد احمدزاده چرا باید برگردد؟ 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :