لزوم نوسازی 27هزار تاکسی در تهران
27هزار تاکسی تهران 10سال را گذراندهاند و باید نوسازی شوند.
بهگزارش همشهری، علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران درباره اینکه متوسط عمر ناوگان تاکسیرانی در تهران 6 سال است، اظهار کرد: از سال95 تا نیمه سال96 فعالیتهای قابلقبولی درخصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی صورت گرفت اما از اواسط سال96 روند تحویل خودرو متوقف شد؛ این اتفاق در شرایطی افتاد که روزانه 10هزار نفر متقاضی (غیر از متقاضیان سازمان تاکسیرانی) برای نوسازی وجود داشت. در این وضعیت، دیگر خودرویی برای تحویل نبود. وی با بیان اینکه تصویب سن اسقاط خودروی تاکسی (ابتدا 5سال، بعد 7سال و سپس 13سال) توسط هیأت دولت صورت میگیرد و سازمان تاکسیرانی در این مورد تنها مجری است، عنوان کرد: هماکنون حدود 27هزار خودروی تاکسی در تهران بیش از 10سال فعالیت کردهاند و باید مورد نوسازی قرار بگیرند. قنادان در ادامه از پیگیری 2طرح با همکاری دولت خبر داد و تشریح کرد: نخستین طرح این است که رانندهها امکان این را داشته باشند، خودروی کارکرده (سن خودرو مشخص نیست) که توان دریافت معاینه فنی را دارد ، جایگزین خودروی خود کرده و پلاک را به ماشین شخصی منتقل کنند، بعد از این مراحل رنگ ماشین به زرد (تاکسی) تغییر خواهد کرد. طرح دوم مربوط به نوسازی با همکاری شرکتهای خودروسازی است که همان روال گذشته طی میشود. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران درخصوص مشکلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: قیمت خودرو 2 تا 2.5برابر افزایش پیدا کرده که موجب بروز مشکلاتی در سازمان تاکسیرانی شده است. با این اتفاق، تسهیلاتی که راننده بابت نوسازی خودروی خود دریافت میکرد دیگر کارایی ندارد و باید با تسهیلات جدید این موضوع دنبال شود.