• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 5 خرداد 1398
کد مطلب : 57031
+
-

خبرهای کوتاه/شهر

تندیس زکریای رازی مرمت می‌شود
معاون فرهنگی وهنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از ترمیم تندیس زکریای رازی و 4 چهره فیگوراتیو در چهارگوشه آن در میدان رازی تهران خبر داد. به گزارش تسنیم، سیدمجتبی موسوی گفت: «مجموعه مجسمه ملل که شامل تندیس زکریای رازی و 4چهره فیگوراتیو در چهار گوشه آن است، یکی از نخستین مجسمه‌هایی است که بعد از انقلاب اسلامی در ایران نصب شد. این مجموعه مجسمه‌ها برای نخستین بار از سوی سازمان زیباسازی و با همکاری منطقه 11مورد مرمت کامل قرار می‌گیرد.» هفته قبل احمد مسجدجامعی در صحن شورای شهر تهران نسبت به ترمیم تندیس زکریای رازی تذکر داده بود که به گفته موسوی، پایه مجسمه از جنس سیمان است که به‌دلیل قرار گرفتن در شرایط جوی مختلف در سال‌های طولانی آسیب جدی دیده است که توسط تیم اجرایی آلودگی‌ها از پایه پاکسازی و پایه به‌طور کامل مرمت می‌شود. 

 شبیه‌سازی سردیس ‌استاد مشایخی‌ سردیس استاد «جمشید مشایخی» با رفع ایراد‌ها و شبیه‌سازی‌ لازم، دیروز در ابتدای خیابان استاد مشایخی جانمایی و نصب شد. به گزارش همشهری، مجید صالحی، مدیر روابط عمومی منطقه یک گفت: «فرایند شبیه‌سازی‌ سردیس استاد مشایخی با چهره ایشان در کارگاه هنری استاد حسن‌زاده به اتمام رسید و سردیس آماده و با اقدامات لازم عملیات انتقال آن از کارگاه انجام و در جای خود نصب شد.» او با بیان اینکه در مرحله قبل تصویر انتخابی برای ساخت سردیس بنا به‌نظر خانواده انتخاب شده بود، ادامه داد: «برای انجام شبیه‌سازی‌‌های لازم این‌بار انتخاب تصویر از سوی مجسمه‌ساز صورت گرفت و خانواده در جریان مراحل مختلف ساخت سردیس قرار گرفتند و از فرایند کار رضایت داشتند. »

 رونمایی از طرح ساختاری حریم تهران طرح ساختاری حریم شهر تهران تا ۶‌ماه آینده تدوین و تا پایان سال از آن رونمایی می‌شود.
به گزارش همشهری، مجتبی شکری، سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران گفت: پتانسیل‌های خوبی در محدوده حریم شهر تهران وجود دارد که می‌توانیم از این ظرفیت به‌عنوان فرصت مغتنم برای فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در منطقه ۲۰ و حتی کلانشهر تهران استفاده کنیم. منطقه ۲۰ از لحاظ وجود المان‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی و تفریحی خاص و منحصر به فرد است و با توجه به این موقعیت ویژه، بایستی طرح‌های مت فاوت با نگاه همه جانبه برای استفاده از این ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید