• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 4 خرداد 1398
کد مطلب : 56863
+
-

با مردم

با مردم








بازگشت مال از مفسدان مهم‌ترین خواست مردم است

اینکه اختلاس‌گران شناسایی شوند و برای آنها محکمه تشکیل شود و حکم اجرا شود، عالی است، اما اصلی‌ترین خواسته مردم بازگشت اموال به کشور است که در این صورت اگر تنها چند مورد از ارقام اختلاس‌گران به کشور عودت داده شود از این بحران اقتصادی به سلامت عبور خواهیم کرد.
محمودزاده از کرمان

آسایشی که سلب می‌شود
عده زیادی پس از هر بازی فوتبال تا پاسی از شب مبادرت به سلب آسایش حالا چه از نوع شادمانی و چه از نوع درگیری و ناراحتی می‌کنند؛ مثلا وقتی تیمشان می‌بازد بوق‌های ممتد می‌زنند و وقتی هم تیم محبوبشان برده باشد دیگر تکلیف مشخص است. از مسئولان تقاضا داریم برای این قبیل شادمانی‌ها یا ناراحتی‌ها سقف ساعتی تعیین کنند؛ مثلا اجازه دهند تا 12شب طرفداران شادی کنند یا غصه بخورند و از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند، ولی بعد از آن اجازه دهند مردم استراحت کنند!
پیمانی از تهران

چرا علاج واقعه قبل از وقوع نمی‌کنیم
هر روز می‌خوانیم که حمایت از مستأجران کلید خورد یا برای تورم و ارز و سایر مشکلات راه‌حل پیدا شد! چرا سیستمی از قبل طراحی نشده بود که این مشکلات پیش نیاید. مگر انقلاب یا دولت جدید دیروز سر کار آمده‌اند. چرا افراد می‌توانند به این سادگی فساد کنند و سرمایه کشور را ببلعند، اما باقی مسئولان نمی‌توانند جلوی آنها را بگیرند. آیا نباید از قبل سیستمی باشد که به این همه مشکل و تورم برنخوریم. اگر یک مورد و چند مورد بود قابل درک بود ولی این میزان فساد واقعا در مخیله مردم نمی‌گنجد.
خانقاهی از رشت

تظاهر به روزه‌خواری پسندیده نیست
توریست‌های خارجی در ایران نوشته‌اند که در ملأعام چیزی نمی‌خورند و رعایت حال روزه‌داران را می‌کنند. این نشان از فرهنگ آنهاست؛ درحالی‌که مسلمان هم نیستند. واقعا روزه گرفتن یا نگرفتن افراد به‌خودشان مربوط است اما روزه‌خواری و حتی تظاهر به آن در هیچ فرهنگی پسندیده نیست.
دارایی از تهران

کمبود امکانات پزشکی نباید عامل مرگ‌ومیر باشد
کمبود امکانات هرچند که بر درمان مؤثر است و تجهیزات پزشکی می‌تواند در درمان سریع‌تر و بهتر مؤثر واقع شود اما تخصص پزشکان چه می‌شود؟ واقعا بدون آزمایش و ابزار نمی‌توانند تشخیص دهند یا درمان کنند؟ چطور پزشکان تا همین 2دهه قبل این کار را بلد بودند. چه شده که برای بیماری ساده‌ای نیاز به کلی کار تشخیصی و آزمایشگاهی و کلینیکی است؟
محرمی از زاهدان

در مورد فشارخون اطلاع‌رسانی بیشتری شود
فشارخون پنهان در میان بسیاری از مردم وجود دارد که به آن واقف نیستند و همین موضوع عامل سکته‌های جوانی است. بسیاری از مرگ‌ومیرها و سکته‌های قلبی جوانان به‌خصوص در سال‌های اخیر به واسطه این قاتل خاموش بوده است. همه مردم را به مصرف کمتر نمک و دوری از استرس دعوت می‌کنم.
مرضیه بردبار، پزشک بازنشسته از تهران


ثبت معاملات مسکن کارآمد نیست
الزامی شدن ثبت معاملات مسکن درسامانه بازار املاک به تنهایی کارآمد و مؤثر نیست و هدف از این ثبت بیشتر می‌تواند نظارت بر انواع دادوستدهای مسکن در بخش خرید، فروش، رهن، اجاره و مشارکت در ساخت باشد که بدینوسیله بدون مماشات و بی‌ملاحظه، متخلفان در هر زمینه قابل شناسایی شده و به چنگال عدالت سپرده می‌شوند و بدین وسیله درآینده موجی دیگر از گرانی‌ها پیش نمی‌آید.
قره‌داغی از تبریز

چرا صداوسیما به خواست مردم احترام نمی‌گذارد
چرا صداوسیما در پخش مسابقات فوتبال سلیقه‌ای عمل می‌کند؛ مثلا چندی قبل بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس که در آسیا حذف شده‌اند از شبکه سه پخش شد ولی دیدار تیم ذوب‌آهن از این شبکه روی آنتن نرفت؟ واقعا چرا نظارتی بر این رفتارهای غیردوستانه صداوسیما نمی‌شود؟ مگر این سازمان از بیت المال پشتیبانی نمی‌شود؟ چرا نباید به خواست مردم احترام بگذارد.
زمانی از تهران

شاه میگوی آذربایجان غربی در حال انقراض
برند جهانی شاه میگوی دراز آب شیرین در دریاچه پشت سد ارس و به نام آذربایجان غربی به ثبت رسیده اما از سال ۹۳ تاکنون به دلایل مختلف ازجمله تردد غیرمجاز صیادان میزان تولید و همچنین ذخایر آن به‌شدت کاهش یافته و موجب نگرانی‌هایی درخصوص خطر انقراض آن شده است. قبلا سالانه 270تن از این آبزی تولید می‌شد که سال گذشته به 5.5تن رسید و امسال به این رقم هم نمی‌رسد. واقعا چرا همه‌‌چیز را با هم نابود کرده ایم؟
عبدی از ارومیه

مسئولان کرج اجازه تصرف اراضی سبز را ندهند
از مسئولان شهر کرج به‌خصوص شورای شهر توقع داریم نسبت به واگذاری بخشی از اراضی شمال غرب کرج به یک بانک، جدی برخورد کنند و به نمایندگی از مردم اجازه ندهند این اراضی که برای توسعه فضای سبز درنظر گرفته‌شده است، کاربرد دیگری پیدا کند.
جمالی از کرج

بیکاری در اردبیل بیداد می‌کند
وضعیت بیکاری در اردبیل فاجعه‌بار است و در هر خانه‌ای دو، سه بیکار یافت می‌شود. ایجاد اشتغال جدی‌ترین مشکل مردم اردبیل است که هر مسئولی با روی کار آمدن وعده حل مشکل اشتغال یا ایجاد آن را می‌دهد.
میرزاپور از اردبیل

این خبر را به اشتراک بگذارید