• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 4 خرداد 1398
کد مطلب : 56847
+
-

سرقت 50هزار دلاری از مسافر استانبول

سرقت 50هزار دلاری از مسافر استانبول

سارقان مسلح که با تهدید و ضرب و شتم مسافر استانبول، 50هزار دلار از او سرقت کرده بودند، دستگیر شدند. به گزارش همشهری، اواخر سال گذشته پرونده‌ای در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که از سرقت مسلحانه 50هزار دلاری حکایت داشت. مالباخته مردی تاجر و ساکن کیش بود که در تهران و پیش از سفر به استانبول هدف حمله سارقان قرار گرفته بود. مأموران در نخستین اقدام به تحقیق از این مرد پرداختند و او گفت: من تاجرم و از کیش به تهران آمده بودم تا با پرواز 13اسفند به استانبول بروم. وقتی به تهران آمدم با یکی از دوستان دوران سربازی‌ام به نام علیرضا تماس گرفتم تا در چند روزی که تهران هستم، او را ملاقات کنم. علیرضا برایم آپارتمانی‌ مبله در محدوده خیابان فردوس اجاره کرد تا در این چند روز راحت باشم و هر شب با هم بودیم تا اینکه آخرین شب، حدود ساعت 2بامداد از من خداحافظی کرد که تا قبل از سفرم، کمی استراحت کنم. اما 2ساعت پس از رفتن او متوجه شدم که فردی به در آپارتمان می‌کوبد. وقتی در را باز کردم 2مرد که اسلحه کمری و چاقو داشتند وارد شدند. آنها مرا به باد کتک گرفتند و دست و پایم را بستند و با جست‌وجو در چمدانم 50هزار دلار را که داخل چمدان بود، سرقت کردند و پس از آن گریختند.
با اظهارات شاکی، مأموران که حدس می‌زدند سرقت زیر سر علیرضا (دوست شاکی) باشد، سراغ او رفتند. مرد جوان منکر سرقت شد اما در ادامه گفت که سارقان را می‌شناسد و از ماجرای سرقت خبر داشته است.
او توضیح داد: طی چند روزی که بابک (مالباخته) مهمان من بود، متوجه فعالیت تجاری و وضعیت خوب مالی‌اش شدم. یک روز درباره او با 2 نفر از دوستانم به نام‌های محمود و مراد حرف زدم و برایشان تعریف کردم که دوستم می‌خواهد برای خرید کالا به ترکیه برود و به همین دلیل ارز زیادی همراهش است. آن روز اما تصور نمی‌کردم که دوستانم با شنیدن حرف‌هایم نقشه سرقت بکشند و سراغ بابک بروند تا اینکه پس از سرقت، بابک وحشتزده با من تماس گرفت و گفت که 2نفر به خانه‌اش آمده‌اند و دلارهایش را دزدیده‌اند. وقتی مشخصات آن 2 نفر را گفت، محمود و مراد را شناختم و مطمئن شدم که سرقت کار آنها بوده است اما ترسیدم که موضوع را به پلیس اطلاع دهم؛ چون محمود و مراد هر 2 نفرشان از افراد سابقه‌دار و شرور هستند و ترسیدم که اگر آنها را لو بدهم، بلایی سرم بیاورند. من در این مدت چندبار با آنها تماس گرفتم و خواهش کردم که دلارهای دوستم را پس دهند اما در نهایت مرا تهدید کردند که اگر به اصرارم ادامه دهم بلایی سرم می‌آورند و برای همین سکوت کردم.
با اظهارات این مرد، مأموران موفق شدند محل تردد محمود و مراد را در حوالی میدان توحید شناسایی کنند. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌داد که آنها بارها به اتهام قاچاق مواد‌مخدر و خرید اموال مسروقه دستگیر و زندانی‌ شده‌اند. کارآگاهان در ادامه توانستند 30اردیبهشت‌ماه امسال، سارقان را که برای تفریح به یک سفره‌خانه سنتی حوالی میدان توحید رفته بودند، دستگیر کنند و آنها پس از انتقال به اداره آگاهی به سرقت 50هزار دلاری اعتراف کردند. متهمان مدعی شدند که وقتی از دوستشان درباره مسافر استانبول شنیده و فهمیده بودند که ارز زیادی همراه خود دارد، نقشه سرقت را کشیده‌اند و شب سرقت پس از اینکه دوستشان را مقابل آپارتمان مسافر استانبول رساندند، نشانی محل اقامت او را به‌دست آورده و در نهایت نقشه سرقت را عملی کردند.
به گفته سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پورگودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، هر چند متهمان مدعی هستند که در جریان سرقت فقط چاقو داشتند، اما تحقیقات از آنها برای کشف سلاح کمری که به گفته شاکی در این سرقت از آن استفاده شده، ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید