• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 10 بهمن 1396
کد مطلب : 5680
+
-

گفت‌و‌گو درباره فضای مجازی در جلسه خبرگان

هیأت‌های اندیشه‌ورز خبرگان، بررسی اعتراض‌های اخیر و فضای مجازی 3دستور کاری بود که روی میز هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و کمیسیون‌های این مجلس قرار گرفت. دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری اعلام کرده است که آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌ بوشهری در این نشست از تصویب جزئیات تشکیل هیأت‌های اندیشه ورز مجلس خبرگان خبر داده است. رهبر معظم انقلاب 30شهریور امسال در دیدار با رئیس و اعضای این مجلس بر لزوم تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز مجلس خبرگان تأکید کرده و فرموده بودند: «وظیفه این هیأت اندیشه‌ورز این باشد که یک نگاه کلانی بکند به مسیر انقلاب از اول تا امروز.»

ایشان با بیان اینکه اشخاص صاحب فکر در این مجموعه 70، 80نفری کم نیستند، گفته بودند: «یک حرکتی شروع شده است به سمت اهداف؛ نگاه کنند تا ببینیم که به این اهداف چقدر نزدیک شده‌ایم، به کدامش نزدیک شده‌ایم، در مورد کدام هدف توقف داشته‌ایم.» سومین جلسه مشترک هیأت‌رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری، صبح پنجشنبه 5بهمن‌ماه در تهران برگزار شده بود. حسینی بوشهری، عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در این نشست گفته است: «آیین‌نامه اجرایی این هیأت به تصویب اعضا رسیده و سازوکار ورود هیأت اندیشه‌ورز به مسائل و نیز تعداد کارگروه‌ها و عضویت اعضا در کارگروه‌ها مشخص شده است.» حجت‌الاسلام عباس کعبی، عضو دیگر مجلس خبرگان رهبری هم در این نشست گفت: «از خبرگان محترم می‌خواهیم برای حل معضلات به لحاظ محتوایی فکر و از ظرفیت خودشان استفاده کنند.»

 

اعتراض‌ها و فضای مجازی

در ادامه این جلسه حوادث و اغتشاشات اخیر نیز مورد تحلیل و ارزیابی اعضا و هیأت‌رئیسه قرار گرفت. اغتشاشات اخیر پلی شد برای طرح بحث فضای مجازی و حواشی مربوط به آن. آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، عضو دیگر هیأت‌رئیسه این مجلس با اشاره به سوءاستفاده دشمنان از فضای مجازی در حوادث اخیر گفت: «در این حوادث و بهره‌مندی دشمن از فضای مجازی، ضرورت استفاده و تقویت پیام‌رسانه‌ای داخلی بیش از گذشته نمایان شد. مسئولان ذیربط باید هرچه سریع‌تر این امکان را فراهم آورند تا مردم از پیام‌رسان‌های داخلی در شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند گردند.» حجت‌الاسلام محسن قمی، عضو دیگر مجلس خبرگان رهبری هم به مسئله تزریق امید در جامعه اشاره کرده است. او می‌گوید: «اگر در جامعه، امید وجود نداشته باشد، هیچ کاری از پیش نمی‌رود؛ عمل متوقف بر امید است. همانطوری هم که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند باید ضمن بیان انتقادات به مسئله ضرورت حفظ امید در میان جامعه نیز توجه شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید