• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 4 خرداد 1398
کد مطلب : 56794
+
-

در حاشیه سیاست

در حاشیه سیاست
در حاشیه سیاست


      گروه مدلل: ارتباطی با آیت‌الله مکارم شیرازی نداریم
نماینده گروه مدلل در گفت‌وگویی با تسنیم با بی‌اساس خواندن ارتباط گروه مدلل با آیت‌الله مکارم شیرازی، گفت: گفته شده که آقای مدلل، داماد آقای مکارم شیرازی است که دیروز دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی رسما اعلام کرد به این شایعات پایان دهید و هیچ نسبت سببی و نسبی با ایشان وجود ندارد. حمید اسماعیلی ادامه داد: گفته می‌شود گروه مدلل بیشترین ارز دولتی را دریافت کرده است، این موضوع درست اما ما کالای آن‌را وارد کشور کرده‌ایم. آمار و ارقام این را می‌گوید. وی با بیان اینکه اگر گروه مدلل نباشد تنظیم بازار به هم می‌ریزد، هرگونه فعالیت در بخش شکر کشور را تکذیب کرد.

      انتقاد مطهری از یک رویه غلط در برابر تذکرات رهبری
علی مطهری در یادداشتی با عنوان «رویه غلط برخی مسئولان نظام» نوشت: «مشاهده می‌کنیم که همواره پس از تذکر مقام رهبری به یک سازمان یا نهاد حکومتی، رئیس آن سازمان یا نهاد حکومتی بخشنامه غِلاظ و شِداد صادر می‌کند که از امروز باید چنین و چنان شود. گویی خود این رؤسا عقل‌شان به آن موضوع تذکر نمی‌رسیده و تا رهبر انقلاب بیان کرده‌اند متوجه موضوع شده‌اند. این رویه یادآور رفتار مقامات رژیم گذشته است که تا دستور از بالا می‌رسید همه جان‌نثار می‌شدند و آماده اجرای فرمان، گویی تا قبل از صدور دستور، وظیفه‌ای نداشته‌اند.» به گزارش ایسنا، مطهری با اشاره به صدور بخشنامه توسط رئیس صداو سیما درباره پرهیز از به‌کارگیری کلمات لاتین پس از تذکر رهبری نوشت: «مضمون برخی ترانه‌های قبل از انقلاب بهتر از برخی ترانه‌هایی است که امروز از صدای جمهوری اسلامی پخش می‌شود.»

      نباید از افراد بدبخت مالیات بگیریم
آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران در بخشی از خطبه‌های نمازجمعه گفت: «بیت‌المال باید به همه برسد نه اینکه عده‌ای خاص از آن استفاده کنند.» او تأکید کرد: «دریافت مالیات حق دولت است، اما هر چیزی حساب و کتاب دارد و نباید از افراد بدبخت مالیات بگیریم، اما از ثروتمندان نه.» به گزارش فارس، وی با اشاره به برپایی برخی ضیافت‌ها و عروسی‌هایی که اسراف در آن زیاد است،گفت: باید در این زمینه دقت کنیم، نگران آن هستم که عذاب الهی به این واسطه بر ما نازل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید