• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 2 خرداد 1398
کد مطلب : 56759
+
-

بازتاب جنایت هالیوودی در کن

نمایش نهمین فیلم کوئنتین تارانتینو در جشنواره کن بازتاب‌های مثبتی داشت

سکانس
بازتاب جنایت هالیوودی در کن

آرش نهاوندی/روزنامه‌نگار

فیلم روزی روزگاری ... در هالیوود، هفتمین فیلم بلند کوئنتین تارانتینو در ژانر تریلر و کمدی سیاه با بازیگری لئوناردو دی کاپریو و برد پیت، دیروز در جشنواره فیلم کن 2019برای نخستین بار به نمایش درآمد. در زمان آغاز نمایش این فیلم در کن تماشاگران 6دقیقه این فیلم را مورد تشویق قرار دادند. موضوع این فیلم بازسازی حادثه قتل شارون تیت، همسر رومن پولانسکی، کارگردان سرشناس فرانسوی - لهستانی و در واقع بازسازی جنایت‌های کابوس وار گروه موسوم به خانواده منسون در لس آنجلس اواخر دهه 60 میلادی است. داستان در فضایی آکنده از ترس ودلهره روایت می‌شود. استقبال زیاد از این فیلم، این سوال را در ذهن منتقدان ایجاد کرده که آیا روزی روزگاری... در هالیوود نامزد اسکار خواهد شد؟ هردو فیلم آخر لئوناردو دی کاپریو و برد پیت با کوئنتین تارانتینو یعنی جنگجوی آزاد شده با بازی لئوناردو دی کاپریو و پست فطرت‌های لعنتی با بازی برد پیت، نامزد تعداد زیادی از جوایز اسکار شده بودند، حال باید دید فیلم روزی روزگاری در هالیوود که برای نخستین بار این دو بازیگر به عنوان یک زوج در آن بازی کرده‌اند، چقدر شانس نامزدی را در اسکار دارد. 

نظر منتقدان 
پیتر برادشاو، منتقد روزنامه گاردین با ستودن و اهدای 5ستاره به این فیلم در گاردین نوشته است: تارانتینو با بازی گرفتن از لئوناردو دی کاپریو و برد پیت به‌ترتیب در نقش یک بازیگر و یک بدلکار در فیلم روزی روزگاری ... در هالیوود که وقایع اواخر دهه 1960و جنایت‌های کالت مانسون (آئین چارلز منسون و گروه تبهکارش موسوم به خانواده منسون) را در ذهن تداعی می‌کنند، فیلم خشونت‌بار و بی نظیر را به مخاطبانش ارائه می‌دهد. در فیلم روزی روزگاری ... در هالیوود، تارانتینو طبق عادت مالوف خود به طور عمیق، هیجانی و با خبرگی و استفاده از جزئیات فرهنگ عامه توانسته لس آنجلس سال 1969را احیا و بازسازی کند. اما در فیلم جدید تارانتینو نه‌تنها توجه و علاقه‌مندی مفرط به سینما که توجه و علاقه به تلویزیون نیز به چشم می‌خورد، در واقع حضور یک صفحه کوچک در پس زمینه زندگی افراد جامعه نادیده گرفته نشده است. 
هالیوود ریپورتر نیز نوشته منتقدانی که تا‌کنون درباره فیلم روزی روزگاری ... در هالیوود نظرات خود را ارائه داده‌اند، در مجموع نظرات مثبتی نسبت به این فیلم کوئنتین تارانتینو که به مثابه نامه‌ای عاشقانه به لس‌آنجلس دهه 1960توصیف شده، داشته‌اند. با این حال اغلب منتقدان درباره پایان بندی فیلم نظرات متفاوتی ارائه داده‌اند. دیوید رونی منتقد هالیوود ریپورتر تاکید کرده است که داستان این فیلم مجذوب کننده است و نشان از بی پروایی سازندگان آن دارد. 
در سایت روتن تومیتوز که به ارائه نظرات منتقدان سینمایی می‌پردازد، بر اساس 22نقد به این فیلم  امتیاز 91  داده شده است. روزی روزگاری...  در هالیوود در متاکرتیک نیز با استناد به‌نظر 12نفر از منتقدین، از 100امتیاز، 86امتیاز را به‌خود اختصاص داده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید