• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 2 خرداد 1398
کد مطلب : 56737
+
-

14صندوق بازنشستگی خُرد روی میز تشریح

با تصمیم شورای‌عالی رفاه و تأمین اجتماعی مقرر شده است ۱۴ صندوق بازنشستگی خرد که زیرنظر سایر ارکان و دستگاه‌ها  فعالیت ‌می‌کنند به‌شکلی اداره شوند که از بی‌انضباطی‌ مالی آنها جلوگیری شود. دیروز این کار با بررسی نخستین صندوق رسماً آغاز شد.
به گزارش همشهری، در نشست شورای‌عالی رفاه و تأمین اجتماعی که دیروز با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد شیوه اداره و وضعیت صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز، بررسی و ارکان آن تصحیح شد. احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح مصوبات این نشست گفت: قرار شده دبیرخانه شورای‌عالی رفاه و تأمین اجتماعی متن پیشنهادی ضوابط کلی نحوه مدیریت وجوه، ذخایر و سرمایه‌گذاری‌های صندوق‌های بازنشستگی را برای دستگاه‌های عضو شورای‌عالی ارسال کند تا ظرف مدت یک هفته نظرات آنها نیز روی متن پیشنهادی اعمال و پس از نهایی شدن متن، برای اخذ امضای اعضای شورای‌عالی ارسال شود. 
به گفته احمد میدری، صندوق‌های بازنشستگی 2دسته هستند؛ یک دسته صندوق‌هایی هستند که زیرنظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اداره می‌شوند و دسته دوم که به‌طور جداگانه یا زیرنظر یک وزیر و یا رکن دیگری اداره می‌شوند.
 میدری با اشاره به اینکه براساس قانون جامع ساختار رفاه و تأمین اجتماعی، تمام صندوق‌های بازنشستگی باید زیرنظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشند، افزود: اجرا نشدن این بند از قانون تاکنون مشکلاتی را به‌وجود آورده ازجمله اینکه صندوق‌ها پس‌ازآنکه با مشکلات مالی مواجه می‌شوند درصدد پیوستن به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برمی‌آیند که با این کار ابعاد بحران بزرگ‌تر و اداره آن با موانع جدی روبه‌رو می‌شود.
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکیدکرد: برای جلوگیری از تکرار این تجربیات ناخوشایند در شورای‌عالی رفاه و تأمین اجتماعی تصمیم گرفته شد ۱۴‌صندوق‌ خرد که زیرنظر سایر ارکان هستند به شکلی اداره شوند که از بی‌انضباطی‌های مالی آنان جلوگیری شود و کشور را با پیامدهای ناخواسته روبه‌رو نکند. میدری افزود: به همین دلیل دیروز در شورای‌عالی رفاه و تأمین اجتماعی، صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز به‌عنوان نخستین صندوق خرد که بخشی از شرکت‌های صنعتی مهم عضو آن هستند بررسی و ارکان آن تصحیح شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید