• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 1 خرداد 1398
کد مطلب : 56672
+
-

روزشمار محیط‌بانان برای تصویب لایحه حمایتی در مجلس

روزشمار محیط‌بانان برای تصویب لایحه حمایتی در مجلس

لایحه حفاظت از محیط‌بانان و جنگلبانان با محوریت حمایت بیمه‌ای و قضایی، به‌زودی برای تصویب نهایی در صحن مجلس مطرح می‌شود.
به گزارش همشهری، قرار بود بررسی این لایحه روز گذشته در دستور کارمجلس قرار گیرد اما باز هم به تاخیر افتاد. مرجان حسین‌پور، مدیرکل حقوقی سازمان محیط‌زیست با اشاره به اینکه بعد از وارد شدن صدمات و جرح محیط‌بانان از طرف شکارچیان و افراد سودجو، این لایحه آماده شد، به همشهری گفت: «براساس این لایحه، مأموران ما تابع قانون به کارگیری سلاح بوده و اگر آن را به درستی استفاده کنند، ‌فاقد محکومیت کیفری خواهند شد. همچنین اگر حین انجام وظیفه، به شخص ثالث صدمه وارد کنند، برای پرداخت دیه مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.» به گفته حسین‌پور، بخش دیگر این لایحه به پوشش بیمه تکمیلی محیط‌بانان و جنگلبانان می‌پردازد.
عدم‌اشاره به ضریب حق شغل و نحوه استخدام محیط‌بانان و جنگلبانان در لایحه مذکور، موضوعی بود که در بعضی اخبار بر آن تأکید شده بود. هم‌اکنون محیط‌بانان و جنگلبانان، ‌در انتظار تصویب نهایی لایحه حمایت بیمه‌ای و قضایی در صحن مجلس شورای اسلامی هستند. قانونی که به گفته کریم شافعی، معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط‌زیست درصورت تصویب، محیط‌بانان را ضابط قضایی محسوب کرده و سازمان متبوع مکلف شده مأموران یگان را در قبال شهادت، فوت، بیماری صعب‌العلاج، نقص عضو و از کار افتادگی و حوادث بیمه کند و آسیب‌دیدگان جانی حین ماموریت نیز شهید یا جانباز محسوب خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید