• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 28 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56138
+
-

سرقت در سنندج؛ دستگیری در پایتخت

سرقت در سنندج؛ دستگیری در پایتخت

مرد جوان وقتی برای خرید لوازم خانگی به بازاری در سنندج رفته بود از مرد مغازه‌دار شنید که یک محموله 200میلیون تومانی لوازم خانگی از تهران در راه مغازه اوست و همین کافی بود تا نقشه سرقت محموله میلیونی را بکشد و راننده کامیون را تا پرتگاه مرگ بکشاند.
به گزارش همشهری، چند روز پیش خودروهایی که از اتوبانی حوالی شهر سنندج عبور می‌کردند چشم‌شان به مردی افتاد که کنار اتوبان افتاده و درحالی‌که دچار خونریزی شدید شده بود از مردم کمک می‌خواست. دست و پای او با طنابی بسته شده بود و با توجه به خونریزی قادر به حرکت نبود. شاهدان با دیدن این صحنه به کمک مرد زخمی شتافتند و با باز کردن دست و پایش او را به بیمارستان رساندند. وی از ناحیه دست و پا با ضربات چاقو زخمی شده بود و تلاش پزشکان برای نجاتش شروع شد. مرد زخمی از خطر مرگ گریخت و وقتی بهبود یافت به شکایت از سارقی خشن پرداخت. او گفت: من راننده کامیون هستم و در حال انتقال لوازم خانگی از تهران به سنندج بودم که وقتی به سنندج رسیدم کنار اتوبان توقف کردم تا کمی استراحت کنم. اما ناگهان مردی در کامیون را باز کرد و درحالی‌که چاقو به‌دست داشت چند ضربه به من زد. پس از آن مرا به بیرون از کامیون پرت کرد و دست و پایم را با طنابی بست. آنجا بود که متوجه شدم سوار برخودروی پژویی بوده و همدست دارد. پس از آن خودش سوار کامیون شد و همدستش سوار بر پژویی که پلاکش مخدوش شده بود پشت سر او حرکت کرد. آنها محموله لوازم خانگی را که حدود 200میلیون تومان ارزش داشت سرقت کرده و مرا همان جا رها کردند.

دستگیری
با این شکایت پرونده‌ای در دادسرای سنندج تشکیل و تلاش برای شناسایی و دستگیری سارقان خشن آغاز شد. از سوی دیگر ماجرای این سرقت در بازار لوازم خانگی سنندج پیچید تا اینکه با زیرکی یکی از مغازه‌دارها، سارق خشن بازداشت شد. جوان سارق برای فروش قسمتی از لوازم خانگی به مغازه‌ای در سنندج رفته بود و چون صاحب آنجا از قبل ماجرای سرقت را شنیده و می‌دانست دزدان چه برندی را سرقت کرده‌اند به فروشنده مشکوک شد. او به پلیس زنگ زد و طولی نکشید که مأموران در محل حاضر شده و متهم را دستگیر کردند.
 به این ترتیب راز این سرقت فاش شد و سارق جوان به سرقت محموله لوازم خانگی و زخمی کردن راننده کامیون اقرار کرد. متهم که جعفر نام دارد، گفت: مدتی قبل برای خرید به بازار لوازم خانگی سنندج رفته بودم اما با توجه به گران شدن بیش از حد وسایل نتوانستم وسیله‌ای را که می‌خواستم، بخرم. آن روز به‌صورت اتفاقی مکالمات تلفنی مرد مغازه‌داری را شنیدم که سفارش تعدادی لازم خانگی داده بود. حرف‌های او را گوش کردم و متوجه شدم که قرار است محموله 200میلیونی لوازم خانگی از تهران برایش بفرستند. حتی مشخصات کامیون را هم یادداشت کرد و من متوجه شدم که چه روز و چه ساعتی راننده کامیون به سنندج می‌رسد. این شد که در همان محدوده کمین کردم و با شناسایی راننده کامیون محموله‌اش را سرقت کردم اما همه این نقشه‌ها را به تنهایی انجام دادم و همدستی نداشتم. پس از سرقت هم بار را تخلیه کرده و کامیون را در حاشیه شهر رها کردم.
 وی ادامه داد: بخشی از لوازم سرقتی را از طریق سایت خرید و فروش کالا فروختم و بخش دیگر را به برادرم دادم تا به تهران ببرد و در بازار پایتخت بفروشد. بخش دیگر را هم می‌خواستم در بازارسنندج بفروشم اما لو رفتم.
به‌دنبال اعترافات این متهم، مشخصات برادر متهم دراختیار پلیس تهران قرار گرفت و او هفته گذشته به دام افتاد. این فرد پس از دستگیری به دادسرای جنایی تهران انتقال یافت و به قاضی گفت: من از ماجرای سرقتی بودن لوازم اطلاعی نداشتم. برادرم این وسایل را تحویلم داد و از من خواست تا به تهران ببرم و آنها را بفروشم. می‌گفت این وسایل را از عراق به ایران آورده است اما حالا متوجه شدم که به من دروغ گفته است.
پرونده متهم دستگیر شده نیز برای رسیدگی بیشتر به دادسرای سنندج فرستاده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید